اپلیکیشن

تلفن همراه

August 10, 2019
10:20 شنبه، 19ام مردادماه 1398
کد خبر: 101932

ضرر 5.2 میلیارد دلاری اوبر در سه ماهه دوم 2019

 
شرکت اوبر گزارش عملکرد خود در سه ماهه دوم سال 2019 میلادی را منتشر و اعلام کرد که حدود 5.2 میلیارد دلار ضرر برای این شرکت ثبت شده است.
 
برای اوبر متحمل شدن چنین حجمی‌ از ضرر و زیان می‌تواند معانی خاصی داشته باشد و در عین حال، نگرانی‌هاو سوالات زیادی را در خصوص آینده این شرکت برای سهامداران بوجود آورده است. اما اوبر به آینده بسیار امیدوار است و اعلام کرد که تقریبا 4 میلیارد از این ضرر مربوط به عرضه عمومی‌ سهام این شرکت در بازار مربوط می‌شود که نتوانست انتظارات را برآورده کند و تقریبا با شکست مواجه شد.
 
اگر این میزان ضرر را از رقم اعلام‌شده توسط اوبر، کم کنیم به عدد 1.3 میلیارد دلار می‌رسیم که اگرچه امیدها را در دل سهامداران زنده می‌کند، اما با این‌حال همچنان نسبت به عملکرد این شرکت در سه ماهه دوم سال گذشته، افزایش ضرری 50 درصدی را نشان می‌دهد.
 
انتشار گزارش عملکرد اوبر سبب شد تا ارزش سهام این شرکت در وال‌استریت، ظرف چند ساعت افتی 5 درصدی را تجربه کند.
 
دارا خسروشاهی، مدیرعامل اوبر در این خصوص عنوان کرد که میزان ضررها طی یکی دو سال آینده، به طور چشمگیری افت خواهند کرد و آینده روشنی در انتظار این شرکت است. وی ادامه داد که اوبر در سال 2019، سرمایه‌گذاری‌های گسترده‌ای را انجام داده که در آینده نزدیک، شاهد اثربخشی آن خواهیم بود.
 
گفتنی است طبق اعلام این شرکت، در ماه جولای بالغ بر 100 میلیون نفر از خدمات اوبر استفاده کردند که این میزان در نوع خود رکوردی جدید در زمینه حمل‌ونقل آنلاین محسوب می‌شود. اوبر اعلام کرد که میزان سفرهای کاربران با اتومبیل‌های اوبر در این سه ماهه نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته، رشدی 35 درصدی را تجربه کرد.
 
البته اوبر تنها شرکتی نیست که متحمل چنین خسارتی شده؛ شرکت لیفت نیز که همانند اوبر در در زمینه حمل‌ونقل آنلاین فعالیت دارد، اخیرا اعلام کرد که در این بازه زمانی سه ماهه، متحمل ضرری 644 دلاری شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.