امنیت

فناوری اطلاعات

August 10, 2019
10:56 شنبه، 19ام مردادماه 1398
کد خبر: 101939

اطلاعات 1.5 میلیون نفر کاربر سایت دوستیابی هک شد

اطلاعات یک سایت دوستیابی آمریکایی موسوم به تری فان هک شده و داده های بیش از 1.5 میلیون نفر کاربر آن در فضای مجازی منتشر شده است.
 
 
به نقل از انگجت، اطلاعات یک سایت دوستیابی آمریکایی موسوم به تری فان هک شده و داده های بیش از 1.5 میلیون نفر کاربر آن در فضای مجازی منتشر شده است. از جمله اطلاعات منتشر شده از این سایت در فضای مجازی می توان به موقعیت مکانی دقیق کاربران، عکس های خصوصی و برخی گرایشات شخصی اشاره کرد.
 
 
نحوه کار این سایت دوستیابی بدین شیوه است که با وارد کردن موقعیت مکانی خود می توانید موقعیت مکانی کاربران دیگر آن را در نزدیکی خود مشاهده کنید و حالا هکرها این اطلاعات را هم در اینترنت منتشر کرده اند.
 
اگر چه کاربران قادر به محدود کردن دامنه نمایش این اطلاعات بوده اند، اما این محدودیت بر روی سرورهای تری فان قابل اجرا نبوده و از همین رو تمامی داده های یادشده به دست هکرها افتاده است.
 
با توجه به ماهیت کار سایت های دوستیابی، پیش بینی می شود از اطلاعات یادشده برای باج گیری، تهدید مالی و سواستفاده عاطفی و احساسی از اعضای آن استفاده شود. اعضای این سایت محدود به آمریکا نبوده و میلیون ها نفر در سراسر جهان از آن استفاده می کنند.
 
اولین بار یک شرکت امنیتی به نام پن تست وجود این نقص را به اطلاع تری فان رساند این شرکت با اندکی تاخیر آسیب پذیری امنیتی سرورهای خود را برطرف کرد، اما ظاهرا هکرها زودتر از پن تست از مشکل یادشده مطلع شده بودند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.