اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

August 11, 2019
10:42 یکشنبه، 20ام مردادماه 1398
کد خبر: 102000

مدیر سابق گوگل: فناوری انسان ها را تنزل می‌دهد

تریستن هریس یکی از مدیران سابق گوگل در مورد تاثیرات منفی فناوری بر روی انسان و نزول بشر به این علت هشدار داده است.
 
 
 به نقل از یاهونیوز، تریستن هریس یکی از مدیران سابق گوگل در مورد تاثیرات منفی فناوری بر روی انسان و نزول بشر بدین علت هشدار داده است، وی که قبلا به عنوان یکی از طراحان اصول اخلاقی گوگل فعالیت می کرد در سال 2013 با یک سخنرانی مشهور شد.
 
وی در سخنرانی خود مدعی شد که بسیاری از محصولات فناورانه به گونه ای طراحی شده اند که اعتیادآور باشند و مردم را مجبور به ساعت ها استفاده از خود کنند و توجه آنها را از مسائل مهم تر زندگی پرت کنند.
 
 
هریس دو سال از عمر خود را صرف تغییر رویکردهای گوگل کرد و سرانجام وقتی به نتیجه مطلوب نرسید، این شرکت را ترک کرد و جنبشی به نام "خوب وقت صرف کردن" را راه انداخت. وی از این طریق شرکت هایی مانند اپل و گوگل را مجبور کرد تا معیارها و ابزاری برای محدود کردن استفاده از تولیداتشان ارائه کنند.
 
از نظر وی بسیاری از مشکلات امروزی جوامع با یکدیگر مرتبط بوده و ناشی از استفاده گسترده و طولانی مدت از فناوری های مدرن هستند.
 
او که مرکزی به نام فناوری انسانی تاسیس کرده قصد دارد روند تنزل انسان ها را معکوس کند و مانع از ان شود که توجه انسان به مسائل مهم تر زندگی به خاطر تمرکز بر روی فناوری کوتاه تر شود. از نظر وی روند موجود شکل گیری دیدگاه های افراطی در انسان ها را افزایش می دهد و انسان ها را به موجوداتی بدتر مبدل می کند.
 
هریس قطبی شدن، بیگانگی فرهنگ ها از همدیگر، خودشیفتگی شدید، مهندسی انتخابات، اعتیاد و غیره را از جمله دیگر مضرات استفاده طولانی مدت از اینترنت و فناوری های مدرن می داند و خواستار ایجاد اگاهی جمعی فرهنگی و هشیار کردن مردم برای حل مشکل مذکور است
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.