اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

August 11, 2019
13:18 یکشنبه، 20ام مردادماه 1398
کد خبر: 102010

تخصیص نزدیک به 65میلیارد تومان برای توسعه ارتباطات خراسان رضوی

دلگیر، مدیرکل ارتباطات استان خراسان رضوی مطرح کرد:
تخصیص نزدیک به 65میلیارد تومان برای توسعه ارتباطات خراسان رضوی/ با انجام مصوبات سفر وزیر ارتباطات، خراسان رضوی از نظر شاخص‌های ارتباطی ۴ پله صعود می کند
 
 
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان رضوی ضمن اعلام خبر افتتاح بالغ بر 45 میلیارد تومان پروژه در حوزه های اتصال روستاها به شبکه ملی اطلاعات، تلفن ثابت، تلفن همراه و اینترنت پرسرعت شهری و روستایی و همچنین تخصیص نزدیک به 65 میلیارد تومان برای توسعه ارتباطات شهرها و روستاهای استان خراسان رضوی در پی سفر دو روزه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تأکید کرد که با تحقق اعتبارات انجام پروژه‌ها، استان خراسان رضوی از نظر شاخص‌های ارتباطی در سطح ۴ پله صعود خواهد کرد.
 
علی دلگیر درباره اهداف، برنامه‌ها و دستاوردهای سفر دو روزه هفته گذشته محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به استان خراسان رضوی گفت:  آذری جهرمی وزیر ارتباطات باهدف بررسی ارتباطات شهرستان‌های گناباد، تربت‌حیدریه، کاشمر و نیشابور هفته گذشته سفری دو روزه به استان خراسان رضوی داشت.
 
وی بابیان اینکه در این سفر پروژه‌هایی در بخش‌های مختلف ارتباطات این شهرستان‌ها افتتاح شد گفت: جدا از بحث افتتاح پروژه‌ها، پوشش تلفن همراه در سطح شهرها، جاده‌ها و خصوصاً مناطق روستایی و ارائه راه‌حل برای توسعه ارتباطات روستایی موردبررسی قرار گرفت که شاهد تصویب مصوبات خوبی هم بودیم.
 
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان رضوی افزود: بر اساس مصوبات این سفر مقرر شد تا ظرف ۴ ماه آینده پوشش تلفن همراه در سطح روستاها با بیش از 100 خانوار در اولویت قرار گیرد ومجموعا در ۴ شهرستان حدود ۶۰ سایت تلفن همراه روستایی ظرف ۴ ماه آینده احداث خواهد شد.
 
دلگیر ادامه داد: در خصوص اینترنت پرسرعت و اتصال روستاهای کل استان خراسان رضوی به شبکه ملی اطلاعات هم تقریباً حدود ۷۰ درصد تعهدات انجام‌ شده است و برای تسریع در انجام ۳۰ درصد تعهد باقی‌مانده هم تصمیمات خوبی گرفته شد و قرار شد بحث اتصال روستاها به شبکه ملی اطلاعات در حوزه استان و خصوصاً این ۴ شهرستان تا دهه فجر نهایی شود.
 
وی در ادامه درباره اعتبارات تخصیص‌یافته برای توسعه ارتباطات ۴ شهرستان گناباد، تربت‌حیدریه، کاشمر و نیشابور گفت: برای شهرستان نیشابور رقمی بالغ ‌بر ۲۴ میلیارد تومان، برای شهرستان کاشمر 17میلیارد تومان، برای گناباد چیزی حدود 13میلیارد و برای تربت‌حیدریه 11میلیارد تومان و درمجموع نزدیک به 65میلیارد تومان اعتبار برای توسعه ارتباطات بخش شهرستان و روستای این ۴ شهرستان اختصاص پیدا کرد.
 
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان رضوی در خاتمه در خصوص جایگاه استان به لحاظ شاخص‌های ارتباطی پس از انجام سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: استان خراسان رضوی در حال حاضر در شاخص‌های ارتباطی در رتبه بیست و چهارم کشوری قرار دارد که اگر در حوزه ارتباطات روستایی بتوانیم به تعهدات و مصوبات این سفر عمل کنیم حداقل استان خراسان رضوی ۴ پله دیگر ارتقا رتبه پیدا خواهد کرد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.