تلفن همراه

گوشی

August 11, 2019
14:05 یکشنبه، 20ام مردادماه 1398
کد خبر: 102021

گلایه کاربران گوشی‌های گلکسی از نمایش تبلیغات گلکسی نوت 10 در محیط سیستم‌عامل

سامسونگ ازطریق نوار اعلانات، گلکسی نوت ۱۰ را در محیط سیستم‌عامل دیگر گوشی‌های گلکسی تبلیغ می‌کند؛ موضوعی که موجب گلایه‌ی بسیاری از دارندگان گوشی‌های گلکسی‌ شده است.
 
 
همان‌طورکه احتمالا اطلاع دارید، سامسونگ در رویداد آنپکد به‌صورت رسمی پرچم‌دار جدید خود، گلکسی نوت ۱۰ را رونمایی کرد. با وجود تمام اخبار و حواشی موجود درباره‌ی گلکسی نوت ۱۰، به‌نظر می‌رسد کره‌ای‌ها روش جدید و درعین‌حال عجیبی برای تبلیغ پرچم‌دار جدیدشان انتخاب کرده‌اند که خشم بسیاری‌ از مشتریان گوشی‌های هوشمند این شرکت را برانگیخته است. 
 
سامسونگ تبلیغات گلکسی نوت ۱۰ را این‌بار به نوار اعلانات گوشی‌های گلکسی برده تا پرچم‌دار جدیدشان بیش‌ از هر زمان دیگری درمقابل چشمان کاربران باشد. این نخستین‌باری نیست که سامسونگ به‌چنین شیوه‌ای متوسل می‌شود و پیش‌تر نیز، سابقه‌ی انجام این کار را برای گوشی‌های دیگر در کارنامه داشته است. 
 
نمایش تبلیغات گلکسی نوت ۱۰ در نوار اعلانات از سه طریق انجام می‌شود: سامسونگ پی و بیکسبی و سرویس Samsung Push. سامسونگ پی درصورت مشاهده‌ی صفحه‌ی مربوط‌ به گلکسی نوت ۱۰ در وب‌سایت رسمی سامسونگ به‌ شما امتیاز تخصیص می‌دهد و بیکسبی شما را به سؤال‌کردن درباره‌ی گلکسی نوت ۱۰ تشویق می‌کند و سرویس Samsung Push صرفا بنری برای نمایش پرچم‌دار جدید کره‌ای‌ها در نوار اعلانات به‌نمایش می‌گذارد. 
 
 
یکی‌ از کاربران گوشی‌های گلکسی در واکنش به این اتفاق، توییت زیر را منتشر کرده است:
 
این دیگر چه اتفاق مزخرفی است؟ چرا به‌جز مراجعه‌ به تنظیمات بیکسبی، راه دیگری برای غیرفعال‌سازی آن وجود ندارد؟ شاید به‌ همین‌ دلیل است که کسی این بیکسبی به‌درد‌نخور را روی گوشی‌اش نمی‌خواهد.
 
 
بد نیست بدانید سامسونگ اجازه‌ی غیرفعال‌سازی اعلان‌های تبلیغی گلکسی نوت ۱۰ را ازطریق نوار اعلانات به‌ کاربر نمی‌دهد و اگر دست خود را روی اعلان مربوطه نگاه دارید، با تصویر بالا مواجه خواهید شد. با‌این‌حال، اگر قصد دارید به‌کلی دور تبلیغات این‌چنینی را خط بکشید، می‌توانید ازطریق تنظیمات بیکسبی، گزینه‌ی Marketing Notification را خاموش کنید. البته درنظر داشته باشید خاموش‌کردن این گزینه، تنها اعلانات مربوط به بیکسبی را شامل می‌شود و همچنان سامسونگ ازطریق دو روشِ دیگر تبلیغات را پرچم‌دار جدید نوت را نمایش می‌دهد.
 
همان‌طورکه پیش‌تر اشاره کردیم، سامسونگ سابقه‌ی طولانی در انجام این‌گونه کار‌ها دارد. پیش‌تر و در سال ۲۰۱۵، کره‌ای‌ها اقدام مشابهی برای گلکسی +S6 اج انجام داده بودند و سال گذشته نیز باردیگر این رویه‌ را برای گلکسی اس ۹ در پیش گرفتند. این اتفاق به این دلیل آزاردهنده جلوه می‌کند که سامسونگ درصدد است گوشی گران‌قیمتش را برای کسانی تبلیغ  کند که پیش‌تر صدها دلار بابت خرید گوشی‌های گلکسی هزینه پرداخت کرده‌اند. اگرچه سامسونگ، تنها شرکتی نیست که این کار را انجام داده است، تکرار آن قطعا از بی‌توجهی به رضایت مشتریان خبر می‌دهد.
 
آیا این تبلیغات را شما نیز روی گوشی گلکسی خود مشاهده کرده‌اید؟ دیدگاه خود را درباره‌ی این شیوه‌ی تبلیغات سامسونگ با ما و دیگر کاربران به‌اشتراک بگذارید. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.