تلفن همراه

گلایه کاربران گوشی‌های گلکسی از نمایش تبلیغات گلکسی نوت 10 در محیط سیستم‌عامل

منبع: زومیت
سامسونگ ازطریق نوار اعلانات، گلکسی نوت ۱۰ را در محیط سیستم‌عامل دیگر گوشی‌های گلکسی تبلیغ می‌کند؛ موضوعی که موجب گلایه‌ی بسیاری از دارندگان گوشی‌های گلکسی‌ شده است.
 
 
همان‌طورکه احتمالا اطلاع دارید، سامسونگ در رویداد آنپکد به‌صورت رسمی پرچم‌دار جدید خود، گلکسی نوت ۱۰ را رونمایی کرد. با وجود تمام اخبار و حواشی موجود درباره‌ی گلکسی نوت ۱۰، به‌نظر می‌رسد کره‌ای‌ها روش جدید و درعین‌حال عجیبی برای تبلیغ پرچم‌دار جدیدشان انتخاب کرده‌اند که خشم بسیاری‌ از مشتریان گوشی‌های هوشمند این شرکت را برانگیخته است. 
 
سامسونگ تبلیغات گلکسی نوت ۱۰ را این‌بار به نوار اعلانات گوشی‌های گلکسی برده تا پرچم‌دار جدیدشان بیش‌ از هر زمان دیگری درمقابل چشمان کاربران باشد. این نخستین‌باری نیست که سامسونگ به‌چنین شیوه‌ای متوسل می‌شود و پیش‌تر نیز، سابقه‌ی انجام این کار را برای گوشی‌های دیگر در کارنامه داشته است. 
 
نمایش تبلیغات گلکسی نوت ۱۰ در نوار اعلانات از سه طریق انجام می‌شود: سامسونگ پی و بیکسبی و سرویس Samsung Push. سامسونگ پی درصورت مشاهده‌ی صفحه‌ی مربوط‌ به گلکسی نوت ۱۰ در وب‌سایت رسمی سامسونگ به‌ شما امتیاز تخصیص می‌دهد و بیکسبی شما را به سؤال‌کردن درباره‌ی گلکسی نوت ۱۰ تشویق می‌کند و سرویس Samsung Push صرفا بنری برای نمایش پرچم‌دار جدید کره‌ای‌ها در نوار اعلانات به‌نمایش می‌گذارد. 
 
 
یکی‌ از کاربران گوشی‌های گلکسی در واکنش به این اتفاق، توییت زیر را منتشر کرده است:
 
این دیگر چه اتفاق مزخرفی است؟ چرا به‌جز مراجعه‌ به تنظیمات بیکسبی، راه دیگری برای غیرفعال‌سازی آن وجود ندارد؟ شاید به‌ همین‌ دلیل است که کسی این بیکسبی به‌درد‌نخور را روی گوشی‌اش نمی‌خواهد.
 
 
بد نیست بدانید سامسونگ اجازه‌ی غیرفعال‌سازی اعلان‌های تبلیغی گلکسی نوت ۱۰ را ازطریق نوار اعلانات به‌ کاربر نمی‌دهد و اگر دست خود را روی اعلان مربوطه نگاه دارید، با تصویر بالا مواجه خواهید شد. با‌این‌حال، اگر قصد دارید به‌کلی دور تبلیغات این‌چنینی را خط بکشید، می‌توانید ازطریق تنظیمات بیکسبی، گزینه‌ی Marketing Notification را خاموش کنید. البته درنظر داشته باشید خاموش‌کردن این گزینه، تنها اعلانات مربوط به بیکسبی را شامل می‌شود و همچنان سامسونگ ازطریق دو روشِ دیگر تبلیغات را پرچم‌دار جدید نوت را نمایش می‌دهد.
 
همان‌طورکه پیش‌تر اشاره کردیم، سامسونگ سابقه‌ی طولانی در انجام این‌گونه کار‌ها دارد. پیش‌تر و در سال ۲۰۱۵، کره‌ای‌ها اقدام مشابهی برای گلکسی +S6 اج انجام داده بودند و سال گذشته نیز باردیگر این رویه‌ را برای گلکسی اس ۹ در پیش گرفتند. این اتفاق به این دلیل آزاردهنده جلوه می‌کند که سامسونگ درصدد است گوشی گران‌قیمتش را برای کسانی تبلیغ  کند که پیش‌تر صدها دلار بابت خرید گوشی‌های گلکسی هزینه پرداخت کرده‌اند. اگرچه سامسونگ، تنها شرکتی نیست که این کار را انجام داده است، تکرار آن قطعا از بی‌توجهی به رضایت مشتریان خبر می‌دهد.
 
آیا این تبلیغات را شما نیز روی گوشی گلکسی خود مشاهده کرده‌اید؟ دیدگاه خود را درباره‌ی این شیوه‌ی تبلیغات سامسونگ با ما و دیگر کاربران به‌اشتراک بگذارید. 

​​