تلفن همراه

گوشی

August 12, 2019
13:35 دوشنبه، 21ام مردادماه 1398
کد خبر: 102065

اطلاعات جدیدی از میت 30 و میت 30 پرو هواوی فاش شد

 
در‌حالی‌که هواوی در غبار ناشی‌ از تحریم‌های ایالات‌ متحده قرار دارد، انتظار‌ می‌رود سیستم‌عامل اختصاصی این شرکت، Harmony OS، در گوشی‌های جدید ساخت این غول‌ فناوری دیده‌ شود.
 
با توجه به معرفی رسمی جدید‌ترین گوشی‌‌های سری نوت، نوت 10 و نوت 10 پلاس، حالا نوبت هواوی است‌ که به خانواده‌ی میت خود جلوه‌ی تازه‌تری ببخشد. پیش‌از‌این، اطلاعات مختصری درباره‌ی گوشی‌های هوشمند میت ۳۰ و میت ۳۰ پرو و میت ۳۰ لایت فاش شده‌؛ اما زمان معرفی رسمی و عرضه‌ی آن‌ها مبهم باقی مانده‌ است. بااین‌حال، سایت خبری روسی High-tech Mail مدعی‌ است میت ۳۰ و میت ۳۰ پرو از ۱۹ سپتامبر در اروپا دردسترس خواهند‌ بود.
 
به‌نظر می‌رسد این اطلاعات مستقیما از طرف دکتر وانگ چنگ‌لو، رئیس بخش نرم‌افزاری تجارت مشتریان هواوی به‌دست آمده‌ است. اگر چنین‌ چیزی صحت داشته‌ باشد، به‌منزله‌ی معتبر‌بودن اخبار واصله تلقی خواهد‌ شد. طبق گفته‌ی این منبع، دکتر وانگ اشاره می‌کند تراشه‌ی جدید کرین ۹۹۰ قدرت پردازشی لازم در این گوشی‌ها را تأمین خواهد‌ کرد و بهره‌وری انرژی را افزایش می‌دهد.
 
اطلاعات جدید مطمئنا برخلاف شایعات پیشین است که مدعی استفاده از تراشه‌ی کرین ۹۸۵ در این محصولات بود. اگرچه ممکن است تراشه‌ای که دکتر وانگ به‌ آن اشاره کرده، همان تراشه‌ای باشد که در شایعات پیشین ذکر شده‌ بود و تنها در فرایند‌ توسعه، نام تجاری دیگری برای بازاریابی برای آن انتخاب شده‌ است.
 
پردازنده‌ی جدید صرف‌نظر از نامی که قرار است برایش انتخاب شود، گفته می‌شود اولین تراشه با لیتوگرافی ۷ نانومتری خواهد بود که در فرایند لیتوگرافی به‌وسیله‌ی اشعه‌ی ماوراءبنفش (EUV) در شرکت صنایع نیمه‌هادی تایوان (TSMC)، تولید خواهد‌ شد؛ ازاین‌رو، افزایش بهره‌وری در این تراشه منطقی به‌نظر می‌رسد. این سری از پردازنده‌ها به‌احتمال زیاد، با عنوان تراشه‌های ۷ نانومتری پلاس بازاریابی خواهند شد و لیتوگرافی به‌وسیله‌ی اشعه‌ی ماوراءبنفش (EUV) باعث خواهد‌ شد تراکم ترانزیستور ۲۰ درصد بیشتر شود و کمی افزایش قدرت پردازشی را در آن‌ها شاهد باشیم.
 
انتظار می‌رود تراشه‌های نسل‌ جدید کرین درون خود مودم فناوری 5G داشته باشند. اطلاعات موجود در این زمینه، کمی گیج‌کننده به‌نظر می‌رسد. در‌حالی‌که منابع دیگر خبری گزارش‌هایی مبنی‌بر رونمایی نسخه‌ی مجزای میت ۳۰ هواوی با قابلیت پشتیبانی از فناوری 5G در ماه دسامبر سال جاری منتشر کردند، حال چند ماه بعد از این گزارش‌ها، منبع خبری روسی ادعا می‌کند ۱۹ سپتامبر از این محصول رونمایی خواهد شد.
 
مشخصات فاش‌شده گوشی میت ۳۰ پرو، صفحه‌‌نمایش ۶.۷ اینچی ساخت شرکت چینی BOE و با تکنولوژی AMOLED و نرخ نوسازی ۹۰ هرتز است. این گوشی با شارژر ۵۵ واتی و حسگر اثرانگشت در زیر صفحه‌‌نمایش به بازار عرضه خواهد شد و هنوز از ناچ بزرگی در بالای صفحه‌‌نمایش بهره می‌برد که نوید‌دهنده‌ی سخت‌‍افزار پیشرفته‌ی تشخیص چهره در آن است. همچنین، شایعات نشان می‌دهد میت ۳۰ پرو از ماژول دوربینی دایره‌ای‌شکل با دو حسگر عظیم ۴۰ مگاپیکسلی در پشت گوشی برخوردار خواهد بود.
 
 
بخش زیادی از اطلاعات سخت‌‌افزاری منتشر‌شده در این گزارش می‌تواند درباره‌ی گوشی میت ۳۰ نیز صادق باشد. درباره‌ی میت ۳۰ لایت نیز باید گفت ازآنجاکه این گوشی به‌جای اندروید از سیستم‌عامل اختصاصی هواوی، Harmony OS، بهره خواهد برد، امسال انتظار دستگاه کاملا متفاوتی را داریم. استفاده از این سیستم‌عامل ممکن است به‌گونه‌ای مربوط به اتهامات ایالات متحده علیه هواوی باشد.
 
اگر آخرین اطلاعات منتشر‌شده‌ی دکتر وانگ حقیقت داشته‌ باشد، سرویس‌های گوگل‌پلی به‌صورت پیش‌فرض روی خانواده‌ی میت هواوی نصب‌شده نخواهند بود. این احتمال به‌همراه امکان انتشار سیستم‌عامل اختصاصی هواوی برای اولین‌بار، پیامدهای جالبی را متوجه صنعت گوشی‌های هوشمند خواهد کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.