بازار سرمایه

رسانه‌های اجتماعی

August 13, 2019
10:09 سه شنبه، 22ام مردادماه 1398
کد خبر: 102088

ورایزن شبکه اجتماعی تامبلر را به مالک وردپرس می‌فروشد

 
ظاهرا شایعات درست از آب در آمده اند و شرکت ورایزن با فروش شبکه اجتماعی تامبلر به مالک وردپرس یعنی کمپانی اتوماتیک موافقت کرده است. مبلغ این قرارداد هنوز فاش نشده اما اتوماتیک قرار است به عنوان بخشی از قرارداد 200 کارمند تامبلر را نیز به خدمت بگیرد.
 
شرکت ورایزن (Verizon) که یکی از اپراتورهای تلفن همراه در ایالات متحده است، سرویس تامبلر (Tumblr) را سال 2017 تصاحب کرده بود. این شرکت اوایل سال جاری میلادی برای فروش این برند به دنبال خریدار می گشت.
 
حالا به گزارش سایت Axios شرکت اتوماتیک (.Automattic Inc) که صاحب وردپرس هم هست، تامبلر را به قیمت کمتر از 3 میلیون دلار تصاحب کرده است. جالب است بدانید یاهو سال 2014 تامبلر را به قیمت 1.1 میلیارد دلار خریداری کرده بود.
 
Capture.PNGتامبلر.PNG
 
«مت مولنوگ» (Matt Mullenweg) خالق وردپرس و بنیانگذار کمپانی اتوماتیک تصاحب تامبلر را بزرگ ترین خرید این شرکت از نظر مبلغ قرارداد و تعداد کارمندان برشمرد. طبق اعلام او قرار نیست در سیاست های تامبلر از جمله ممنوعیت انتشار محتوای غیراخلاقی، تغییری ایجاد شود.
 
همانطور که گفته شد، یاهو تامبلر را سال 2013 خرید ولی هیچ گاه نتوانست از طریق آن در برابر بزرگانی مثل اینستاگرام قد علم کند. تامبلر رفته رفته به برندی زیان ده برای یاهو تبدیل شد به طوری که پس از انتشار گزارش مالی یاهو در سه ماهه دوم 2016 سران یاهو متوجه شدند این برند دیگر ارزشی ندارد.
 
با تصاحب یاهو توسط ورایزن در سال 2017 اوضاع برای تامبلر باز هم رو به بهبودی نرفت. البته این شبکه اجتماعی هنوز اجتماع بزرگی از کاربران دارد و حدود 475 میلیون صفحه وبلاگ در آن منتشر شده است.
 
به فروش رفتن تامبلر ممکن است پایانی برای فصل پر فراز و نشیب این شبکه اجتماعی باشد. این شبکه اجتماعی زمانی سریع ترین آمار رشد را داشت، ولی رفته رفته محبوبیت خود را از دست داد. جالب است بدانید یکی از دلایل اصلی از بین رفتن محبوبیت این شبکه اجتماعی اعمال ممنوعیت انتشار محتویات غیراخلاقی و نژادپرستانه روی این پلتفرم بوده است.
 
به نظر شما چرا وردپرس تامبلر را خریداری کرده است؟ این شبکه با وجود اینستاگرام و شبکه های اجتماعی محبوب دیگر تقریبا به دست فراموشی سپرده شده است. حالا شرکت اتوماتیک با چالش بزرگی مواجه شده؛ به نظر شما این کمپانی چطور می تواند کاربران را تشویق به استفاده دوباره از شبکه اجتماعی تامبلر کند؟
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.