اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

August 13, 2019
12:29 سه شنبه، 22ام مردادماه 1398
کد خبر: 102113

بروز اختلال درسامانه دریافت اینترنت خبرنگاری/زمان ثبت‌نام تمدیدشد

 
با وجود آخرین مهلت اعلام شده برای دریافت بسته اینترنت هدیه ویژه خبرنگاران، سامانه ثبت نام هدیه‌های مناسبتی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اختلال همراه است.
 
 سامانه ثبت نام هدیه های مناسبتی وزارت ارتباطات حدود ۴ روز پیش و با هدف ارائه بسته اینترنت رایگان یکساله به خبرنگاران راه اندازی شده است. طبق اطلاعات این سایت، تاکنون ۱۴ هزار و ۵۸ نفر خبرنگار برای دریافت هدیه یکساله اینترنت رایگان ثبت‌نام کرده‌اند که در صورت تایید وزارت ارشاد، این سرویس از روز چهارشنبه ۲۳ مرداد برای آن‌ها فعال می‌شود.
 
این درحالی است که برخی متقاضیان دریافت این هدیه، از بروز اختلال در این سامانه خبر می دهند و معتقدند که با وجود عدم مغایرت در مالکیت خط تلفن همراه خود، کد تایید اعتبارسنجی را پس از درج کدملی و شماره موبایل خود دریافت نمی کنند. در همین حال برخی متقاضیان نیز اذعان دارند که با وجود نهایی شدن ثبت نامشان تاکنون پیامک تایید اختصاص سرویس را دریافت نکرده اند.
 
اختلال در سامانه سایت هدایای وزارت ارتباطات ( ICTGifts.Ir) درحالی است که وزارت ارتباطات پیش از این آخرین مهلت ثبت نام برای دریافت این هدیه را ساعت ۱۱ صبح امروز سه شنبه ۲۲ مرداد اعلام کرده بود.
 
اما با وجودی که به نظر می رسد به دلیل بروز برخی اختلال ها، برخی خبرنگاران موفق به ثبت نام در این سامانه نشده اند، این وزارتخانه در اطلاعیه ای اعلام کرد که «ثبت‌نام هدیه روز خبرنگار سال ۹۸ صرفا تا ساعت ۱۸:۰۰ روز سه‌شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ فعال است»
 
جمال هادیان سخنگوی وزارت ارتباطات در گفتگو با خبرنگار مهر، در مورد مشکل موجود در سیستم ثبت نام اینترنت هدیه خبرنگاران گفت: برخی گزارشها از بروز اختلال در این زمینه حکایت دارد که ما در حال پیگیری آن هستیم. اما تیم فنی تاکنون این اختلال را تایید نکرده است.
 
وی با بیان اینکه بیشترین مشکلی که خبرنگاران با آن مواجه شده اند به عدم تطابق شماره موبایل با کد ملی آنها مربوط می شود، افزود: مطابق آنچه در سایت اعلام شده این سرویس در صورتی به خبرنگار تعلق می گیرد که شماره موبایل و کد ملی وی با هم مطابقت داشته باشد.
 
سخنگوی وزارت ارتباطات با بیان اینکه خبرنگار باید مالک خطی که قرار است اینترنت برای آن فعال شود، باشد، گفت: این طرح به خبرنگاران، عکاسان، دبیران تحریریه و مدیران سایتها هم در صورت تایید وزارت ارشاد، تعلق می گیرد.
 
هادیان با بیان اینکه از صبح امروز بروز اختلالی در سامانه پیامکی یکی از اپراتورها مشکلی را برای برخی متقاضیان ایجاد کرده است، گفت: برخی کاربران هنوز موفق به دریافت پیامک تاییدیه نشده اند که به همین دلیل ثبت نام برای دریافت بسته هدیه اینترنت یکساله تا ساعت ۱۸ امروز سه شنبه ۲۲ مردادماه تمدید شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.