اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

August 13, 2019
14:30 سه شنبه، 22ام مردادماه 1398
کد خبر: 102121

جدیدترین جزئیات ساخت ماهواره ناهید۱ از زبان وزیر ارتباطات؛ هماهنگی برای پرتاب با وزارت دفاع است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جدیدترین جزئیات ساخت و پرتاب ماهواره ناهید را تشریح کرد و از استفاده ۱۰۰ درصدی از توانمندی داخلی در وزارت ارتباطات خبر داد.
 
 
از ساوه، محمدجواد آذری جهرمی دقایقی پیش در جمع خبرنگاران با اشاره به اهداف سفر خود به استان مرکزی و شهرستان ساوه اظهار داشت:  هدف بررسی آخرین وضعیت ارتباطات استان مرکزی و افتتاح تعدادی از پروژه‌هایی بود که در دو سال گذشته انجام شده، امروز در ساوه یک مسیر ترانزیتی بسیار مهم با استفاده از تجهیزات ایرانی افتتاح شد که 9.6 ترابیت ظرفیت دارد و 96 کانال سنگین سیستم انتقالی است که از پایه در کشور و توسط جوانان ایرانی طرحی شده و با راه‌اندازی این مسیر ظرفیت شبکه ملی اطلاعات از مسیر تهران به اصفهان که از مسیر ساوه عبور می‌کند تقویت می‌شود.
 
وی افزود: نکته مهم استفاده 100 درصدی از توانمندی داخلی در مسیر است که ما را از تجهیزات خارجی بی‌نیاز کرده است، حدود 21 میلیارد تومان اعتبار در یک سال گذشته در ساوه و زرندیه و روستاهای اطراف آنها صرف  و یک توسعه قابل توجهی اتفاق افتاده است.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: اما بخش‌های مهمی به‌ویژه در حوزه تلفن ثابت باقی‌مانده که با توجه به بالا بودن رشد جمعیت این مناطق، و شتاب خوب ساخت مسکن و استقرار حدود 10 هزار خانواری کدر این مناطق نیازمند توسعه ارتباطات ثابت هستیم.
 
آذری‌جهرمی بیان کرد: در برخی از قسمت‌ها پوشش جاده‌ای مانده بوده و همچنین برخی از مناطق بحث توسعه ارتباط روستایی را داشتند که مصوباتی هم در جلسه شورای اداری تهیه و بنا شد ظرف 3 ماه آینده اقداماتی انجام شود که ارائه خدمات کامل در راستای رضایت مردم شهرستان‌های ساوه و زرندیه و روستاهای اطراف آن را فراهم کند.
 
وی با اشاره به ماهواره ناهید یک عنوان کرد: ماهواره ناهید1 یک ماهواره مخابراتی است که در مدار 250 کیلومتری زمین قرار می‌گیرد و مدت ماندگاری آن در فضا حدود 2 و نیم ماه می‌تواند باشد، این ماهواره علاوه بر ماموریت مخابراتی که دارد یکی از توانمندی‌ها و تکنولوژی‌های توسعه داده شده توسط مهندسان ایرانی را در فضا امتحان می‌کند، آن هم اینکه سلول‌های خورشیدی متحرک دارد و باید بتواند در طول مدت استقرار خود سلول‌های خورشیدی که در ماهواره نصب است را در مدار باز و بسته کند و تحرک مکانیکی داشته باشد که یک تکنولوژی و دستاورد حائز اهمیت است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.