رسانه‌های اجتماعی

August 13, 2019
14:37 سه شنبه، 22ام مردادماه 1398
کد خبر: 102123

توییتر امکان دنبال‌کردن پاسخ‌‌ها به یک توییت را ارائه می‌کند

 
توییتر بیش‌ازپیش روی مکالمه و گفت‌وگو در پلتفرم متمرکز شده است و در این مسیر قابلیت‌های آزمایشی را به‌مرور ارائه می‌کند.
 
توییتر در ماه‌های اخیر دنبال‌کردن و همکاری و حتی بلاک‌کردن گفت‌وگوها را در پلتفرم آسان‌تر کرده است. در آخرین بررسی‌های آزمایشی، کاربران می‌توانند پاسخ‌ها به یک توییت خاص را دنبال کنند. درواقع، کاربر به‌نوعی مشترک پاسخ‌ها به توییت مدنظر می‌شود و رخدادهای مرتبط با آن را دنبال می‌کند؛ درنتیجه روند پیشرفت گفت‌وگو قابل‌مشاهده خواهد بود. قابلیت جدید به‌نوعی مکمل قابلیت اعلان است که برخی کاربران برای حساب‌‌های کاربری مدنظر خود فعال می‌کنند.
 
بسیاری از کاربران توییتر، برای حساب‌های دلخواه خود امکان ارسال اعلان را فراهم کرده‌اند؛ ازاین‌رو، وقتی فرد مدنظر توییت جدیدی ارسال می‌کند، اعلان عمومی برای کاربر ارسال می‌شود. در نسخه‌ی آزمایشی جدید، می‌توان قابلیت اعلان را برای توییتی خاص روشن و در زمان ارسال پاسخ برای آن، اعلان دریافت کرد.
 
کاربران نسخه‌ی آزمایشی جدید در زمان مرور وب‌اپلیکیشن توییتر، آیکن جدیدی در کنار توییت‌ها مشاهده می‌کنند. در نسخه‌ی وب، علامت زنگ در بالا و سمت راست صفحه‌ی توییت دیده می‌شود که می‌توان آن را فعال کرد. توییتر در توضیح قابلیت جدید نوشت:
 
شما احتمالا برای حساب‌های کاربری دلخواه خود قابلیت اعلان را فعال کرده‌اید. اکنون می‌توانید اعلان را برای ارسال پاسخ روی توییت دلخواه هم فعال کنید. ما اکنون این قابلیت را در اندروید و iOS آزمایش می‌کنیم.
 
 
هدف به‌روزرسانی‌های جدید، بهبود تجربه‌ی کاربری در گفت‌وگوها است
وقتی کاربر روی آیکن جدید زنگ درکنار توییت کلیک می‌کند، سه گزینه خواهد داشت: ۱. پیگیری برترین پاسخ‌ها؛ ۲. پیگیری همه‌ی پاسخ‌ها؛ ۳. خاموش‌کردن اعلان. توییتر برترین پاسخ‌ها را آن‌هایی می‌داند که نویسنده‌ی توییت یا افراد منشن‌شده در پاسخ‌های قبلی یا افراد دنبال‌شده‌ی کاربر ارسال می‌کنند. قبلا توییتر چنین پاسخ‌هایی را با عنوان Interesting دسته‌بندی می‌کرد و برای دسته‌بندی بهتر، برچسب‌هایی همچون Original Tweeter یا Author درکنار پاسخ‌ها قرار می‌گرفت. از ماه گذشته به‌جای استفاده از برچسب‌های متنی، از آیکن برای نشان‌دادن پاسخ‌های خاص استفاده می‌شود. به‌عنوان مثال، در یکی از طراحی‌های آزمایشی درکنار پاسخ نویسنده‌ی اصلی توییت، آیکن میکروفن قرار می‌گرفت تا ردگیری آن راحت‌تر باشد.
 
هدف جامع‌تر آزمایش‌های گذشته و رویکرد کنونی توییتر، جذاب‌ترکردن همکاری در گفت‌وگوهای توییتر است. نشان‌دادن صحبت‌ها و توییت‌های افرادی که دنبال می‌کنید، قطعا جذابیت تجربه‌ی کاربری را افزایش می‌دهد. به‌علاوه، وقتی پاسخ افراد منشن‌شده‌ی نویسنده‌ی اصلی را بخوانید، بازهم جذابیت گفت‌وگو افزایش می‌یابد. به‌هرحال نسخه‌ی آزمایشی جدید با ایجاد قابلیت دنبال‌کردن پاسخ‌ها، این تجربه را بیش‌ازپیش برای کاربران علاقه‌مند جذاب می‌کند.
 
توییتر قابلیت جدید را هم‌زمان با تلاش برای بهبود گفت‌وگوها در پلتفرم خود معرفی می‌کند. درواقع، افزایش سلامت پلتفرم و بحث‌های شکل‌گرفته در آن، هدف اصلی مدیران است. به‌عنوان مثال، قوانین بیشتر و سخت‌گیرانه‌تری برای جلوگیری از توهین و آزار‌و‌اذیت تصویب شدند. به‌علاوه، قابلیتی به‌نام Hide Replies از ماه گذشته در کانادا اجرا شد که نویسنده‌ی توییت با فعال‌کردن آن، توانایی مخفی‌کردن برخی از پاسخ‌ها را خواهد داشت.
 
هماهنگی قابلیت جدید دنبال‌کردن پاسخ‌ها با قابلیت مخفی‌کردن هنوز مشخص نیست. به‌هرحال، احتمالا کاربر می‌تواند در زمان ارسال پاسخ یک فرد مدنظر اعلان دریافت کند؛ حتی اگر نویسنده‌ی توییت اصلی پاسخ‌های فرد مذکور را مخفی کرده باشد. همان‌طورکه در توییت مذکور خواندیم، قابلیت آزمایشی جدید برای سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS دردسترس خواهد بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.