تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

August 14, 2019
14:44 چهارشنبه، 23ام مردادماه 1398
کد خبر: 102185

رسانه ها چه تاثیری بر فعالیت های استارت آپ ها دارند؟

رسانه،استارت آپ هارا ازتلاش بی هدف نجات می دهد
مناسبات اقتصادی جهان امروزه دستخوش تغییراتی شده که جایگاه بازار سنتی را نیز در سراسر جهان متزلزل کرده و موجب بروز و ظهور بازار دانش بنیان و استارت آپی شده است.
طبیعتا، کشور ما هم از این قاعده مستثنی نبوده و در حوزه فناوری و بازار دانش بنیان فعالیت های متعددی انجام داده که یکی از این فعالیت ها، رشد و گسترش استارت آپ ها بوده است.
 
 
اغلب کارشناسان و دست اندرکاران معتقدند که، استارت آپ ها نیازمند سرمایه و بازار عرضه هستند و این مهم بر کسی پوشیده نیست، اما توجه به این نکته ضروری است که رسانه ها و به ویژه رسانه های نوین نیز در روند فعالیت های این شرکت ها نقش بسزایی ایفا می کنند.
 
درست است که رسانه های نوین و شبکه های اجتماعی عمر زیادی در کشور ما ندارند اما، با این وجود تاثیر بسزایی در زندگی روزمره افراد گذاشته اند. از این روست که در حوزه استارت آپ ها، فعالیت آنها، نحوه تبلیغات و میزان فروش آنها می توان با اطمینان از میزان ضریب نفوذ این رسانه ها صحبت کرد.
 
 نقش رسانه های نوین و شبکه های اجتماعی به قدری حائز اهمیت است که وجود محدودیت هایی که در کشورمان پیرامون شبکه های اجتماعی وجود دارد نیز نتوانسته است ماهیت این نوع از رسانه ها را تغییر دهد.
به ویژه با اهمیتی که در عصر حاضر رسانه های غیر رسمی و شبکه های اجتماعی در بین مخاطبان و کاربران پیدا کرده اند امروزه این نوع رسانه ها، نقش مهمی در ارتباط شرکت های استارت آپی با مردم برای عرضه محصولاتشان ایفا می کنند.
 
رسانه ها به مثابه ریسمانی بلند و محکم، استارت آپ ها را از چاه تلاش کردن‌های بی انتها برای جذب مشتری بالا کشیده و به آنها کمک شایانی می کنند. به گونه ای که استارت آپ ها با استفاده از خبرگزاری‌ها و شبکه های اجتماعی می توانند تا حد زیادی مقبولیت و اعتمادی را که نیاز دارند، در میان جامعه هدف خود به دست آورند.
 
قطعا در این عرصه ارتباط گرفتن و فعالیت در خبرگزاری‌ها می تواند نقش تعیین کننده ای در موفقیت یک شرکت استارت آپی داشته باشد.آپی
 
 نقش رسانه های نوین و شبکه های اجتماعی به قدری حائز اهمیت است که وجود محدودیت هایی که در کشورمان پیرامون شبکه های اجتماعی وجود دارد نیز نتوانسته است ماهیت این نوع از رسانه ها را تغییر دهد.
 
البته این محدودیت ها مشکلاتی را سبب شده است به عنوان مثال، در کشورهای پیشرفته رسانه های نوین فعالیت های ارزشمندی پیرامون فروش محصولات و خدمات و ارتباط مستقیم با مردم ایجاد می کنند، که متاسفانه به دلیل مسائل متعددی که وجود دارد، هنوز در ایران چنین رسالتی برای رسانه ها وجود ندارد.
 
این در حالیست که، معرفی استارتاپ ها، ظرفیت ها و فرصت هایی که در ارائه خدمات بهینه به جامعه ایجاد می کنند، در زمره حمایت هایی است می تواند برای فراهم کردن عرصه حضور فعال تر و پررنگ تر استارتاپ ها در کشور صورت بگیرد که رسانه ها در تحقق این مهم نقش ویژه ای را ایفا می کنند.
 
در هرحال، توجه به این نکته ضروری است که رسانه ها و نه فقط رسانه های رسمی و دولتی، می توانند با معرفی دستاوردها و کارکردهای شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها نقش اساسی در حمایت از این حوزه ایفا کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.