تلفن همراه

«دیجی‌پی» مجوز پرداختیاری می‌گیرد

منبع: پیوست
 
این اپلیکیشن پرداخت مالی به صورت یک شرکت فین‌تک در گروه دیجی‌کالا شکل گرفته است تا بتواند سرویس‌های اکوسیستم بانکی و پرداختی کشور را تجمیع کند و برخی از خدمات ارزش افزوده و نوآورانه را پیاده سازی کند.
 
محمد بخشی، توسعه دهنده ارشد کسب‌وکار اپلیکیشن «دیجی‌پی»در گفتگو با پیوست اعلام کرد: برای دریافت مجوز پرداختیاری در مرحله نهایی کردن قرارداد با شاپرک هستیم و تاهفته آینده این قرارداد به امضا می رسد و برند پرداختیاری با نام دیجی‌پی شروع به فعالیت می‌کند.
 
او با اشاره به اینکه استرداد وجه مبالغ بالا از جمله مزایای رقابتی این اپلیکیشن در بازار اپلیکیشن‌های پرداخت مالی است، افزود:  «سرویس‌های مختلفی در این اپ طراحی شده که یکی از آنها استرداد وجه است و با توجه به اینکه حجم استردادهای وجهی که در اکوسیستم دیجی‌کالا وجود دارد قابل توجه است تصمیم گرفته شد محصولی با عنوان استرداد وجه طراحی شود که تراکنش‌های مالی بالا را تحت پوشش قرار دهد. چنین محصولی می‌تواند برای بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی یا فروشندگان بلیت‌های گردشگری  بسیار جذاب باشد.»
 
 
یکی از سرویس‌هایی که به تازگی روی اپلیکیشن دیجی‌پی اضافه شده است سرویس استعلام بدهی طرح ترافیک است. توسعه دهنده ارشد کسب و کار اپلیکیشن دیجی‌پی در این مورد گفت: «تجربه‌ مثبتی که «دیجی‌پی» در پرداخت عوارض آزادراهی اسفند ماه ۹۷ و فروردین امسال از کاربرانشان دریافت کرد آنها را ترغیب به اضافه کردن خدمات مرتبط با حوزه شهروندی کرد.»
 
او تاکید کرد:« طرح ترافیک جدید که از ابتدای تیر ماه ۹۸ به اجرا درآمده است باعث ایجاد سوالات در خصوص نحوه استعلام و تسویه بدهی برای شهروندان تهرانی شده است. به این ترتیب شهروندانی که اپلیکیشن دیجی‌پی را روی تلفن همراه خود نصب کرده‌اند، می‌توانند با وارد کردن پلاک خودرو از طریق کیف پولی دیجی‌پی و تمام کارت‌های بانکی عضو شتاب، بدهی خود را پرداخت کنند.
 
برنامه دیگر دیجی‌پی اسنپ آی‌پی‌جی است که یک الگوریتم هوشمند است که تحت پشتیبانی پی‌اس‌پی‌های معتبر کشور قرار دارد.  بخشی در مورد این سرویسشان گفت:« زمانیکه تراکنشی در کانال دیجی‌پی به ثبت می‌رسد، درواقع یک کاربر از طریق دیجی‌پی مبلغی را پرداخت می‌کند آن الگوریتم تشخیص می‌دهد که کدام یک از پی‌اس‌پی‌ها می‌تواند بدون مغایرت آن تراکنش را به درستی انجام دهد.»
 
او به عمر یک ساله دیجی‌پی اشاره کرد و افزود: «یک محصول برای اینکه شکل بگیرد و به مرحله بلوغ برسد به یک چرخه حیات نیاز دارد و بر این اساس اپلیکیشن «دیجی‌پی» در مرحله شکل‌گیری است اما برنامه‎های ارزش افزوده‌ای که می‌توانند جزو نیازمندی‌های روزمره افراد باشند، در نقشه راه آینده این اپ گنجانده شده است.»

​​