تلفن همراه

اسنپ فود ادعای انحصارطلبی را رد کرد

منبع: پیوست
 
رئیس هئیت مدیره اسنپ فود ادعاها در مورد انحصار این پلتفرم در بازار سفارش آنلاین غذا را تکذیب کرد.
 مهراد عبدالرزاق در پی گفته‌های مدیرعامل هلدینگ کسب‌وکار نوین ایرانیان که در یادداشتی ادعا کرده بود اسنپ مخصوصا سرویس «اسنپ‌فود» در بازار سفارش آنلاین غذا انحصار ایجاد کرده است، به پیوست گفت: «متاسفانه دوستان به دفعات از این عبارت استفاده کرده‌اند. عبارت انحصارطلبی بار معنایی بسیار متفاوتی را به ذهن متبادر می‌کند. اما سوال اینجاست که آیا این واژه در حوزه کسب‌و‌کارهای سفارش آنلاین غذا کاربرد دارد؟»
 
این اولین باری نیست که به گروه اسنپ اتهام انحصار طلبی وارد می‌شود در گذشته نیز مدیرعامل تپسی طی نامه‌ای به رئیس جمهور خواستار پیاده‌سازی رقابت آزاد در تاکسی‌های اینترنتی شده بود. اما شورای رقابت تاکنون اسنپ را از اتهام انحصار طلبی تبرئه کرده است.
عبدالرزاق در ادامه اضافه کرد: «ما تامین‌کننده، تولیدکننده یا وارد کننده محصولی نیستیم. در چنین مواردی، انحصارطلبی در کانال‌های فروش نمایان می‌شود و به تحت فشار قرار گرفتن مشتری منجر می‌شود.»
 
عبدالرزاق گفت: «کسب و کارهای سفارش آنلاین مانند اسنپ‌فود باید رضایت رستوران و کاربر نهایی را جلب کنند و تبلیغات رستوران‌ها یکی از راه‌های جلب نظر کاربران است.» 
 
او ادامه داد: « تامین‌کننده برای آن که از این امکانات تبلیغی استفاده کند، نحوه همکاری‌اش را تغییر می‌دهد و با توجه به سرویس‌ها و مزایای بیشتری که در اختیار او قرار می‌گیرد، تصمیم می‌گیرد صد درصد ظرفیت فروش آنلاین خود را به ما اختصاص دهد.»
 
براساس اظهارات عبدالرزاق توجه به این نکته ضروری است که هیچ تامین‌کننده‌ای به هیچ عنوان مجبور یا موظف به همکاری اختصاصی با اسنپ‌فود نیست. آن‌ها با انتخاب بسته همکاری ویژه، امتیازهایی را دریافت می‌کنند.
 
او با اشاره به اینکه اوج هنر و شایستگی در مجموعه اسنپ توسعه زیرساخت‌های رقابتی است، به نحوی که تامین‌کننده‌های بیشتری، بسته همکاری ویژه را انتخاب کنند، بیان کرد: «در مطالبی که اخیرا منتشر شده، تلاش شده است تا تصویر شرکتی از اسنپ فود ارائه شود که با سرمایه‌های زیاد و انحصارطلبی، سعی دارد رقبا را بیرون براند.تصویری که منصفانه نیست و فرسنگ‌ها با آنچه که هستیم، فاصله دارد.»
 
عبدالرزاق همچنین ادعای تزریق سرمایه نامحدود به اسنپ فود را رد کرد و در پاسخ به این انتقادها گفت: « سرمایه مالی نامحدود، می‌تواند یکی از دلایل شکست کسب‌وکارهای آنلاین باشد. زمانی که کسب‌و‌کار در مسیر نادرستی قرار بگیرد، با هیچ‌گونه سرمایه‌گذاری، حتی در مقدارهای بالا، دوام نخواهد آورد.» او تاکید کرد که این پلتفرم سفارش آنلاین غذا طی دو سال گذشته در مرز سوددهی بوده و نیازمند «منابع مالی نامحدود» نبوده است.

​​