تلفن همراه

برگزاری جشنواره وب‌ و موبایل در هفت شهر کشور

منبع: پیوست
 
هم‌بنیان‌گذار جشنواره وب و موبایل ایران در مراسمی خبر از برگزاری این جشنواره در شهرهای مختلف کشور داد. 
 
به گفته میلاد احرامپوش «هفت شهر» نام بخش جنبی از جشنواره وب و موبایل ایران خواهد بود که تلاش می‌کند به اکوسسیتم استارتاپی شهرها در مسیر رشد کمک کند. احرامپوش در این زمینه گفت:‌«از مرداد ماه امسال تا قبل از برگزاری مراسم اختامیه جشنواره وب و موبایل ایران،‌ کنفرانس‌های یک روزه با تمرکز بر مشکلات اکوسیستم در شهرهای مختلف ایران برگزار می‌شود. اولین رویداد هفت شهر، هم پنج‌شنبه ۲۴مرداد در شهر اصفهان برگزار می‌شود و بیش از ۳۰۰ نفر در این رویداد شرکت خواهند کرد.»
 
احرامپوش اعلام می‌کند که این رویداد با حمایت اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای اینترنتی، ‌سازمان ملی کارآفرینی و اتاق بازرگانی اصفهان برگزار می‌شود. براساس اظهارت او پس از اصفهان، رویداد هفت شهر جشنواره وب و موبایل ایران به شهر زنجان خواهد رفت و دومین رویداد استانی در تاریخ ۷ شهریور در شهر زنجان و با حمایت و همکاری اعضای فعال اکوسیستم کارآفرینی این شهر برگزار خواهد شد.
 
رشد دسترسی و وابستگی به اینترنت
همچین در این نشست آرش افشین به نمایندگی از شرکت EMRC و مرکز نوآروی آو به ارایه اطلاعات مربوط به کسب‌وکارهای آنلاین و تغییر رفتار مصرف‌کننده بین سال‌های ۹۴ تا ۹۷ در افراد بالای ۱۵ سال پرداخت. در این گزارش که حاصل آخرین تحقیق شرکت تحقیقات بازار EMRC است به نفوذ اینترنت در کشور اشاره شده است. بنابر این گزارش، دسترسی به اینترنت در طول این سال‌ها ۴۹درصد افزایش داشته و همچنین استفاده از تلفن‌همراه هوشمند با رشد ۷۰ درصدی مواجه بوده است.
 
در این گزارش نسبت به گزارش سال ۹۴، وابستگی مردم به اینترنت در پاسخ به این سوال که آیا بدون اینترنت و تلفن‌همراه هوشمند می‌توانند زندگی کنند با رشد ۳۸ درصدی مواجه بوده است که نشان‌دهنده نفوذ اینترنتی در تمام اقشار جامعه است.
 
در پژوهش انجام شده از افراد بالای ۱۵ سال در شهرهای اصلی، ۷۵ درصد از افراد کاربر شبکه‌های اجتماعی بودند و اینستاگرام با پوشش ۵۶درصد بالاترین میزان فعالیت کاربران در شبکه مجازی را به خود اختصاص داده است. در این گزارش آمده که ۷۴ درصد مردم حداقل یک بار مشتری کسب‌و‌کار های آنلاین بوده‌اند و ۱۶درصد افراد جامعه حداقل یکبار تحت تاثیر تبلیغات به خرید اینترنتی پرداخته‌اند. همچنین تبلیغات دیجیتال تا ۴۳ درصد بیشترین میرزان تاثیرگذاری روی کاربران را داشته است.
 
از ۷۴ درصد افرادی که از کسب‌وکار های آنلاین استفاده کرده‌اند خدمات رزرو آنلاین تاکسی رتبه اول استفاده از خدمات اینترنتی را با ۴۰درصد به خود اختصاص داده و در ادامه خدمات مالی و بیمه، فروشگاه‌های اینترنتی رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص داده‌اند.
 
از بین سرویس های رزرو آنلاین تاکسی، اسنپ با ۸۵ درصد در رتبه اول و در ادامه تپسی با ۱۹ درصد، تاچسی با ۵درصد و ماکسی با ۵ درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
 
در بخش خدمات مالی و بیمه آنلاین نیز اپلکیشن آپ با ۴۹درصد در رتبه اول و اپلکیشن۷۸۰ با ۲۷درصد در رتبه دوم و روبیکا با ۱۹درصد در رتبه سوم این لیست قرار دارد.
 
همچنین در بخش پلتفرم‌های خرید آنلاین پیامرسان تلگرام با ۳۵درصد قبل از وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های خرید به ترتیب با ۳۱ و ۲۸ درصد در رتبه اول پلتفرم‌های قرار گرفته که کاربران در اینترنت برای خرید از آن استفاده می‌کنند.
 
همچنین ۵۶ درصد افرادی که در سال ۹۷ اقدام به رزرو هتل و اقامتگاه کرده‌اند از روش آنلاین برای رزرو خود استفاده کرده‌اند.

​​