اپلیکیشن

تلفن همراه

August 15, 2019
14:21 پنجشنبه، 24ام مردادماه 1398
کد خبر: 102226

روسیه انحصارگرایی اپل را بررسی می‌کند

 
مقامات رسمی روسیه بررسی آنتی‌تراست یا انحصارگرایی در مورد اپل را به علت محدود کردن و حذف اپلیکیشن‌های کنترل والدین از اپ‌استور،آغاز کرده است. شرکت اپل کمی بعد از ارائه این سرویس خود، اپلیکیشن‌های دیگر  مرتبط در این حوزه  را از اپ‌استور خود حذف یا دسترسی به آنها را محدود کرد. 
 
به گزارش اکونومیست، سرویس فدرال ضدانحصار روسیه پنجشنبه هفته پیش اعلام کرد که نقض قوانین مربوط به رقابت در روسیه توسط اپل را بررسی خواهد کرد؛ بنا بر گفته‌های این سرویس، اپل اپلیکیشن شرکت چندملیتی امنیت سایبری کسپرسکی را از اپ‌استور آیفون حذف کرده است. به نظر روسیه الزامات اپل در این زمینه ناواضح است.
 
همچنین به گزارش نیویورک‌تایمز اپل در ماه آپریل و کمی بعد از اینکه ابزارهایی را برای کمک به مردم در محدود کردن زمان استفاده بچه‌هایشان از آیفون ارائه داد، دیگر اپلیکیشن‌های محبوب را که خدمات مشابه ارائه می‌دادند، از اپ‌استور حذف کرد یا دسترسی به آنها را محدود کرد. اپل در آن زمان استدلال کرده بود که این اپلیکیشن‌ها از فناوری‌های نامناسب استفاده می‌کنند که به آنها امکان می‌دهد دسترسی بیش از حد به داده‌های مشتریان داشته باشند. اپل در ماه ژوئن، استراتژی خود را معکوس کرد و به اپلیکیشن‌ها امکان بازگشت با همان فناوری‌های مشابه را داد، به شرط اینکه هیچ داده‌ای را برای هیچ هدفی نفروشند، استفاده نکنند یا به اشخاص ثالث ندهند. 
 
این غول فناوری در بیانیه‌ای در روز جمعه هفته اخیر اشاره کرد که کسپرسکی نسخه جدید اپلیکیشن خود را ارائه نداده است. این غول فناوری تاکید کرد «ما با همه توسعه‌دهندگان به طور مشابه برخورد می‌کنیم و سرمایه‌گذاری زیادی روی ایجاد امنیت برای مشتریانمان در زمینه یافتن و دانلود اپلیکیشن‌ها می‌کنیم».
 
در مقابل، کسپرسکی در پستی وبلاگی به این مساله اشاره کرد که اپل علیرغم ادعای تغییر استراتژی خود، هنوز هم در حال حذف یا محدودیت اپلیکیشن‌ها است. کسپرسکی از سوی دیگر به این مساله اشاره کرد که قوانین اپل برای بازگرداندن اپلیکیشن به اپ‌استور، مبهم است. کسپرسکی در ادامه این پست وبلاگی تاکید کرد که اپل داده‌های اپلیکیشن‌ها را در اختیار اشخاص ثالث قرار می‌دهد، اما به دیگر اپلیکیشن‌ها اجازه نمی‌دهد از همین فناوری مشابه استفاده کنند. 
 
تحقیقات روسیه در مورد اپل، با بررسی و تحقیقات کنگره امریکا در مورد انحصار در اپ‌استور همزمان شده است. از سوی دیگر باید اشاره کرد که این شرکت در سال ۲۰۱۸ در زمینه چگونگی استفاده از داده‌های کاربران به‌دقت مورد بررسی قرار گرفته بود. مقامات امریکایی می‌گفتند نرم‌افزار آنتی‌ویروس کسپرسکی، ابزاری برای سازمان‌های اطلاعاتی روسیه بوده است. کسپرسکی این اتهام را به‌جدیت رد کرد و در بیانیه خود گفت «این شرکت هیچ ارتباطی با هیچ دولتی ندارد و هیچ‌گاه به هیچ دولتی در جهان در زمینه جاسوسی سایبری کمک نکرده است و نخواهد کرد».
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.