اپراتورها

تلفن همراه

August 16, 2019
20:35 جمعه، 25ام مردادماه 1398
کد خبر: 102256

بزرگترین شرکت‌های مخابراتی جهان کدام‌اند؟

 
به‌تازگی فهرستی از بزرگترین شرکت‌های مخابراتی در جهان در سال ۲۰۱۸ میلادی منتشر شده است که نشان می‌دهد اپراتورهای آمریکایی و چینی توانسته‌اند جایگاههای نخست تا سوم را از آن خود کنند.
 
بر اساس گزارشی که در مجله فوربس آمده است، فهرستی از بزرگترین شرکت‌ها و اپراتورهای مخابراتی در جهان گزارش و منتشر شده است که نشان‌دهنده میزان درآمدزایی، سودآوری و ارزش بازار آنهاست که بر اساس حجم و مبلغ قراردادهای منعقد شده آنها اعلام شده است. 
 
با نگاه مختصری بر برترین، نام‌آورترین و بزرگترین شرکت‌های مخابراتی در جهان می‌توان دریافت که شرکت AT&T، ورایزن و چاینا موبایل موفق شده اند مقام‌های نخست تا سوم این فهرست  رده‌بندی را به خود اختصاص دهند. 
 
۱. شرکت AT&T : ایالات متحده آمریکا
 
درآمدزایی: ۱۵۹ میلیارد دلار
 
سودآوری: ۳۱ میلیارد
 
ارزش بازار: ۱۹۸ میلیارد دلار
 
۲. شرکت Verizon: ایالات متحده آمریکا
 
درآمدزایی: ۱۲۸ میلیارد دلار
 
سودآوری: ۳۱ میلیارد دلار
 
ارزش بازار: ۲۰۱ میلیارد دلار
 
۳. شرکت چاینا موبایل: چین و هنگ‌کنگ
 
درآمدزایی: ۱۰۹ میلیارد دلار
 
سودآوری: ۱۷ میلیارد دلار
 
ارزش بازار: ۲۰۱ میلیارد دلار
 
۴. شرکت سافت بانک: ژاپن
 
درآمدزایی: ۸۳ میلیارد دلار
 
سودآوری: ۹ میلیارد دلار
 
ارزش بازار: ۸۵ میلیارد دلار
 
۵. شرکت Nippon: ژاپن
 
درآمدزایی: ۱۰۵ میلیارد دلار
 
سودآوری: هشت میلیارد دلار
 
ارزش بازار: ۹۶ میلیارد دلار
 
۶. شرکت دویچه تلکام: آلمان
 
درآمدزایی: ۸۵ میلیارد دلار
 
سودآوری: چهار میلیارد دلار
 
ارزش بازار: ۸۱ میلیارد دلار
 
۷. شرکت تلفنیکا: اسپانیا
 
درآمدزایی: ۶۰ میلیارد دلار
 
سودآوری: سه میلیارد دلار
 
ارزش بازار: ۵۱ میلیارد دلار
 
۸. شرکت KDDI: ژاپن
 
درآمدزایی: ۴۵ میلیارد دلار
 
سودآوری: پنج میلیارد دلار
 
ارزش بازار: ۶۶ میلیارد دلار
 
۹. شرکت چاینا تلکام: چین
 
درآمدزایی: ۵۴ میلیارد دلار
 
سودآوری: سه میلیارد دلار
 
ارزش بازار: ۳۹ میلیارد دلار
 
۱۰. شرکت اورنج: فرانسه
 
درآمد: ۴۶ میلیارد دلار
 
سودآوری:دو میلیارد دلار
 
ارزش بازار: ۴۸ میلیارد دلار
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.