سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

August 19, 2019
11:14 دوشنبه، 28ام مردادماه 1398
کد خبر: 102363

شرکت IKEA به‌دنبال عرضه محصولات هوشمند خانگی

آی تی ایران : شرکت ایکیا (IKEA ) در حال ایجاد یک منبع درآمد جدید از سیستم‌های خانگی هوشمند است و به این منظور به‌دنبال ایجاد بخش کسب‌و‌کار «Ikea Home smart» است.
این بخش ویژه قرار است از در فروشگاه‌های ایکیا که هر ساله حدود ۷۸۰ میلیون نفر از آن دیدن می‌کنند ایجاد شود. محصولات خانگی هوشمند ایکیا قرار است همه چیز از دستگاه‌های هوشمند بیدار کردن کاربر تا تجهیزات شرکت‌هایی چون گوگل و آمازون را دربرگیرد. پیتر وندرپل، مدیر زنجیره تامین شرکت ایکیا می‌گوید: ما تصمیم گرفته‌ایم به‌طور قابل‌توجهی در زمینه سیستم‌های خانگی هوشمند سرمایه‌گذاری کنیم و این بزرگ‌ترین بخش تجارت ما بعد از معرفی بخش کودکان است. ایکیا در زمینه سیستم‌های هوشمند خیلی بیگانه نیست. نخستین محصولات مرتبط این شرکت در سال ۲۰۱۵ و با عرضه میزها و لامپ‌هایی که از تکنولوژی شارژ بی‌سیم Qi پشتیبانی می‌کردند، آغاز شد. در سال ۲۰۱۷ این سیستم‌ها با توسعه لامپ‌های هوشمند ارزان قیمت گسترش پیدا کرد. در همین زمان شاهد شراکت ایکیا و Sonos سازنده بلندگوهای با کیفیت بودیم که عرضه سیستم‌های صوتی ارزان قیمت را فراهم می‌کرد.
 
ایکیا همین اواخر روی لوازم خانگی روباتیک هم محصولاتی را عرضه کرده بود. حالا قرار است نخستین بسته هوشمند IKEA در اول ماه اکتبر (۹ مهرماه ۹۸) عرضه شود اما بعد از آن‌چه خواهد شد؟ شرکت ایکیا تلاش می‌کند از تمامی پلت‌فرم‌های موجود مانند گوگل، اپل و آمازون برای سیستم‌های هوشمند خانگی خود بهره بگیرد. این درست در زمانه‌ای است که میزان خرید و علاقه به محصولات هوشمند خانگی بسیار بالا گرفته است. شرکت IDC پیش‌بینی کرده که فروش محصولات هوشمند خانگی به ۸۳۰ میلیون دستگاه طی امسال خواهد رسید. اما این میزان در سال ۲۰۲۳ دوبرابر خواهد شد و به ۶/ ۱ میلیارد دستگاه افزایش پیدا خواهد کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.