تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

August 19, 2019
16:18 دوشنبه، 28ام مردادماه 1398
کد خبر: 102396

ورود استارت‌آپ‌ها به بازارهای بین‌المللی با حمایت دانشگاه تهران

 معاون اجرایی پشتیبانی پارک علم و فناوری دانشگاه تهران گفت: پارک علم و فناوری دانشگاه در زمینه اینترنت اشیاء به عنوان نماینده با کشور چین انتخاب شده است که تیم‌های فعال در این زمینه و استارت‌آپ‌ها می‌توانند از این طریق به بازارهای بین‌المللی به خصوص کشور چین و شرکت در همایش‌های جهانی ورود کنند.
 
هاشم آقازاده بعداز ظهر دوشنبه در مراسم اختتامیه پنجمین مدرسه تابستانی اینترنت اشیاء اظهار داشت: هدف از برگزاری مدرسه اینترنت اشیاء، شناسایی تیم‌هایی است که قابلیت تبدیل به کسب و کار را دارند تا در این مسیر توسط پارک حمایت و هدایت شوند.
 
وی در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران تصریح کرد: پارک با توجه به رسالت خود تسهیل مسیر تبدیل شدن تیم‌ها به کسب و کار را دارد و زمینه تعاملی بیشتری را ایجاد می‌کند. یکی از خدمات پارک از طریق کلینیک کسب و کار است تا در این کلینیک مسائل مورد نظر را آموزش دهد و تیم‌ها مشورت‌های لازم را بگیرند.
 
آقازاده اظهار داشت: همچنین تیم‌های منتخب می‌توانند از طریق واحد تجاری سازی از خدمات مشترک آموزشی کلینیک در تمامی مراحل مشاوره بگیرند و از این زنجیره کامل استفاده کنند.
 
وی اضافه کرد: عوامل اجرایی برای توسعه کسب و کار نیز در پارک مستقر هستند. همچنین در مسیر کسب و کار نیاز به سرمایه و تامین مالی وجود دارد که پارک از طریق اتاق سرمایه خود در این زمینه تسهیلاتی را ارائه می‌کند.
 
معاون پشتیبانی پارک علم و فناوری دانشگاه تهران اظهار داشت: در کنار مکانیزم تامین سرمایه، یک مجموعه توانمند صندوق نوآوری و شکوفایی نیز در پارک حضور دارد که کمک‌های بسیار خوبی را به تیم‌ها ارئه می‌کند. همچنین موضوع تعامل با سازمان‌ها و ادارات است که تیم‌ها می‌توانند با استفاده از پرچم پارک در مناقصات و دیگر قراردادها شرکت کنند.
 
به گفته آقازاده، تیم‌ها می‌توانند با حضور در رویدادهایی مثل استارت‌آپ ویکند و کافه‌ها کسب و کار خود را به صنایع معرفی کنند.
 
 
 انتخاب ۱۰ ایده برتر برای ارائه
 
در ادامه فرزاد ابراهیمی مدیر برگزاری رویداد مدرسه تابستانی اینترنت اشیاء اظهار داشت: این برنامه ۹ روزه در یک محیط آزمایشگاهی برگزار شد که در آن اپلیکیشن‌ها، سخت افزار و نرم افزارهای زیادی تست شد تا در نهایت به حداقل محصول دست پیدا کنیم.
 
وی ادامه داد: از ۱۸۰ ایده به ۱۹ ایده با قابلیت اجرا و در نهایت به ۱۰ ایده برای ارائه رسیدیم و این ایده ها شامل فرهنگ‌سازی اجتماعی، پلت فرم و تمامی موضوعات روز هستند.  
 
ابراهیمی اظهار داشت: ۱۴۳ متقاضی ثبت نام کردند که  ۳۸ نفر از ۱۴ تا ۴۲ سال در رشته‌های اینترنت اشیاء، مهندسی برق، مکانیک، کامپیوتر، طراحی صنعتی و انرژی‌های تجدیدپذیر از شهرهایی مثل تهران، رشت، ساری، اصفهان، کرج و  خوزستان انتخاب شدند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.