رسانه‌های اجتماعی

August 21, 2019
12:01 چهارشنبه، 30ام مردادماه 1398
کد خبر: 102440

کاربران فیسبوک نحوه جمع‌آوری اطلاعات شخصی خود را کنترل می‌کنند

 قرار است فیسبوک گزینه‌ای موسوم به Off-Facebook Activity را به تنظیمات خود اضافه کند تا کاربران بتوانند تمام برنامه‌ها و وب‌سایت‌هایی را که اطلاعات مرتبط با فعالیت آن‌ها را برای فیسبوک ارسال می‌کنند، مشاهده کنند. فیسبوک از این اطلاعات برای نمایش هدفمند تبلیغات خود استفاده می‌کند.
 
به گزارش پایگاه خبری بی‌بی‌سی، همچنین قرار است گزینه‌ای در اختیار کاربران قرار گیرد تا با پاک کردن سابقه فعالیت خود،‌ مانع ردگیری آن توسط فیسبوک شوند. اکنون این گزینه تنها در کشورهای ایرلند، کره جنوبی و اسپانیا در اختیار کاربران قرار گرفته است، اما هدف نهایی فیسبوک ارائه این امکانات در سراسر جهان است.
این اقدامات فیسبوک در حالی انجام می‌شود که اپل و موزیلا پیش از این تدابیری را برای ممانعت از ردگیری فعالیت آنلاین کاربران از طریق مرورگرهای آن‌ها اتخاذ کرده‌اند.
علاوه بر این، مقامات نظارتی آلمان اعلام کردند این شرکت باید روش‌های جمع‌آوری و ادغام اطلاعات کاربران را به میزان قابل توجهی محدود کند، مگر این که کاربران به طور صریح در این خصوص اعلام رضایت کنند.
به گفته فیسبوک هر کاربر موبایل به طور متوسط ۸۰ برنامه دارد که ماهانه ۴۰ مورد از آن‌ها را مورد استفاده قرار می‌دهد. بنابراین فهرست برنامه‌هایی که گزینه Off-Facebook Activity نمایش می‌دهد، یک فهرست طولانی خواهد بود. در صورت استفاده کاربر از این گزینه و غیرفعال کردن دسترسی فیسبوک به اطلاعات شخصی، هنوز هم اطلاعات توسط فیسبوک جمع‌آوری می‌شود؛ اما این اطلاعات به صورت ناشناس بوده و نام کاربر مذکور در اطلاعات درج نمی‌شود.
بیش از یک سال است که فیسبوک در حال آماده‌سازی گزینه Off-Facebook Activity است و مارک زاکربرگ سال گذشته در کنفرانس توسعه دهندگان F8 متعهد شد این ویژگی امکان کنترل اطلاعات شخصی را توسط کاربران در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.
 
 
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.