تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

August 24, 2019
13:56 شنبه، 2ام شهریورماه 1398
کد خبر: 102548

ترامپ در اقدامی تلافی‌جویانه تعرفه کالاهای چینی را به ۳۰ درصد افزایش داد

 
دونالد ترامپ در واکنش به تصمیم پکن برای اخذ مالیات بیشتر از اجناس آمریکایی، از تصمیم خود برای افزایش مجدد تعرفه کالاهای وارداتی از چین خبر داد.
 
جنگ تجاری چین و آمریکا هر روز ابعاد تازه تری به خود می گیرد. در حال حاضر حدود ۲۵۰ میلیارد دلار از کالاهای تولیدی چین در خاک آمریکا مشمول مالیات ۲۵ درصدی می شوند اما با تصمیم ترامپ از ۱۰ مهرماه این میزان به رقم قابل توجه ۳۰ درصد افزایش پیدا می کند.
 
ترامپ خواستار خروج شرکت‌های آمریکایی از چین شده
رییس جمهور آمریکا همچنین تعرفه دیگر اجناسی که از آنها با عنوان «لیست ۴» یاد شده و ارزشی برابر با ۳۰۰ میلیارد دلار دارند را هم از ۱۰ به ۱۵ درصد افزایش می دهد. ترامپ در توییت خود علنا اینکار را یک اقدام تلافی جویانه قلمداد کرده:
 
روابط تجاری ناعادلانه… چین نباید روی ۷۵ میلیارد دلار محصول آمریکایی تعرفه جدید می گذاشت. از اول اکتبر مالیات ۲۵۰ میلیارد دلار کالا و محصول چینی از ۲۵ درصد به ۳۰ درصد می رسد.
 
 
وزارت خارجه چین تاکید کرده که اخذ مالیات از ماشین ها و هواپیمای کوچک آمریکایی را از سر گرفته و علاوه بر این بر بیش از پنج هزار کالای وارداتی این کشور از قبیل محصولات کشاورزی و غذایی نظیر گوشت، سویا، قهوه، نوشیدنی و غذاهای دریایی ۵ تا ۱۰ درصد تعرفه اعمال می کند.
 
انتشار این خبر از سوی دولت پکن باعث شد سهام خودروسازهای آمریکایی از جمله فورد، جنرال موتورز، فیات کرایسلر و تسلا روند کاهشی در پیش بگیرد.
 
از طرف دیگر چین منبع بسیاری از مواد اولیه ضروری دنیا است و در کنار آن نیروی کار ارزان هم باعث شده شرکت های زیادی از جمله اپل محصولات خود را در این کشور تولید کنند. در نتیجه ترامپ از شرکت های آمریکایی خواسته برای فرار از این تعرفه ها خطوط تولید خود را از چین خارج کنند؛ با این حال روابط خوب وی با تیم کوک باعث شده دیوایس های این شرکت از پرداخت تعرفه اضافی معاف شوند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.