امینت

تلفن همراه

گجت

August 24, 2019
13:59 شنبه، 2ام شهریورماه 1398
کد خبر: 102549

پیمانکاران اپل روزانه به بیش از 1000 مکالمه کاربران سیری گوش می‌دادند

 
خبر استفاده شرکت‌های بزرگ تکنولوژی مثل فیسبوک، اپل، مایکروسافت، گوگل و آمازون از پیمانکاران ثالث برای گوش دادن به مکالمات کاربران سرویس‌ها و گجت‌هایشان این روزها به بحث داغی تبدیل شده است. حالا گزارشی جدید به جزئیات بیشتری از برنامه اپل اشاره می‌کند که بر اساس آن هر نفر از پیمانکاران این شرکت روزانه به بیش از 1000 مکالمه سیری گوش می‌دادند.
 
دستیار صوتی اپل بخش‌هایی از صدا و مکالمه کاربرانش را به سرورهای این شرکت می‌فرستاد تا با استفاده از تحلیل و آنالیز آن‌ها، برای بهبود عملکرد سیری اقدام شود. ماه گذشته گاردین گزارش داده بود که این مکالمات شامل اطلاعات شخصی کاربران از جمله اطلاعات پزشکی آ‌ن‌ها و فعالیت‌های جنسی‌شان نیز می‌شود.
 
 
یکی از پیمانکاران در گفتگویی با Irish Examiner اشاره کرده که شغل او شامل بررسی نحوه فعال شدن سیری و تحلیل اینکه آیا واقعا این دستیار صوتی کمک مفیدی به کاربران می‌کند یا خیر می‌شد. بر اساس گزارش گاردین پیمانکاران مرتبا به اطلاعات شخصی افراد برخورد می‌کردند اما پیمانکار مذکور در گفتگویش با Irish Examiner اشاره کرد که آنها گاهی اوقات با محتوای زندگی شخصی کاربران رو به رو می‌شدند.
 
با توجه به اینکه اپل فعلا  اینگونه فعالیت‌ها را متوقف کرده و پیمانکاران مذکور دیگر با این شرکت همکاری ندارند، بنابراین شاهد انتشار اطلاعات دقیق‌تر و بیشتری از زوایای این موضوع هستیم. به تحلیلگران شرکت Globetech گفته شده که هرگونه همکاری آن‌ها با اپل به حالت تعلیق درآمده است. با اینکه هنوز اپل و Globetech در مورد این مساله اظهار نظر نکرده‌اند اما به گزارش Irish Examiner بیش از 300 کارمند Globetech که در این پروژه مشغول به کار بودند شغلشان را از دست داده‌اند.
 
فعلا اپل اعلام کرده که با اضافه کردن قابلیتی به کاربران حق انتخاب می‌دهد تا در صورت تمایل داده‌هایشان را برای تحلیل و بررسی در اختیار این شرکت قرار بدهند. هنوز مشخص نیست که روند تحلیل داده‌های سیری چه زمانی از سر گرفته خواهد شد اما احتمالا تا زمانی که این شرکت نرم‌افزار یا قابلیتی برای دادن حق انتخاب به کاربران در نظر نگیرد نمی‌توان انتظار ادامه این فعالیت‌ها را داشت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.