تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

August 25, 2019
9:53 یکشنبه، 3ام شهریورماه 1398
کد خبر: 102561

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران: منطقه اقتصادی پیام ظرفیت تبدیل شدن به قطب دیتا سنتر کشور را دارا است

 
معاون وزیر ارتباطات و رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران با هدف شناسایی ظرفیت ها و بررسی توانمندی های موجود منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه پیام برای انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک از این منطقه بازدید و با مدیر عامل این شرکت دیدار و گفت وگو کرد .
 
 امیر ناظمی رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران در این جلسه با اشاره به اهمیت جایگاه منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه پیام گفت: پیام ظرفیت تبدیل شدن به قطب دیتا سنتر کشور را دارا است و امیدواریم بزودی با برنامه ریزی های صورت گرفته این موضوع محقق شود .
وی افزود: تولید قانونی رمز ارزها، پارک علم و فناوری و گمرک تخصصی از دیگر موضوعاتی است که امکان ایجاد آن در قالب مشارکت و تفاهم نامه با سایر نهاد های مرتبط در منطقه پیام امکان پذیر است .
نادر ثناگو مطلق، مدیر عامل فرودگاه و منطقه ویژه اقتصادی پیام در این دیدار با ارائه گزارشی از روند فعالیت های منطقه ویژه اقتصادی گفت: این منطقه آمادگی دارد تمام امکانات و زیر ساخت های موجود را برای اکو سیستم اقتصاد دیجیتال فراهم کند و با توجه به پیش بینی که در طر ح جامع پیام شده است مقدمات ایجاد شهر ICT انجام شده است . 
ثناگو مطلق مهمترین مزیت شهر ICT پیام را حضور و دسترسی تمامی شرکت های این حوزه در یک اکو سیستم مشترک و بهره مندی از زیر ساخت ها و امکانات موجود اعلام کرد و گفت: وجود آزمایشگاه تخصصی حوزه ICT و گمرک تخصصی از مزیت های اصلی این منطقه است و تسهیل قوانین دست و پا گیر اداری و نیز نزدیک بودن پیام به مراکز علمی و تحقیقاتی امکان سرمایه گذاری داخلی و خارجی را در این منطقه افزایش داده است . 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.