تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

August 25, 2019
16:09 یکشنبه، 3ام شهریورماه 1398
کد خبر: 102609

میعادگاه فریلنسرها؛ دومین رویداد «فریلند» ۲۸ و ۲۹ شهریور برگزار می‌شود

پونیشا به عنوان یکی از اولین پلتفرم‌های آنلاین فریلنسرها قصد دارد برای بار دوم با حضور برخی از فعالان و کارآفرینان حوزه فناوری، به منظور آگاهی بخشی بیشتر و کمک به توسعه فعالیت فریلنسرها، همایش اصول فریلنسینگ موفق را تحت عنوان «فریلند» برگزار کند. این رویداد برخلاف سال گذشته قرار است در دو روز برگزار شود و به گفته برگزارکنندگان رویداد ابعاد آن نسبت به سال گذشته بسیار بزرگتر خواهد بود.
 
این همایش در روزهای ۲۸ و ۲۹ شهریور ماه در مرکز همایشهای بین‌المللی بندر انزلی برگزار خواهد شد و شامل سخنرانی، کارگاه‌هایی برای آموزش اصول فریلنسینگ و پنل گفتگو درباره مزایا و مشکلات رایج فریلنسرها می‌شود. بخش جدیدی مانند «گیک تاکز» نیز در این رویداد اجرا خواهد شد که برگزاری آن برای اولین بار صورت خواهد گرفت.
 
«نیما نورمحمدی» مدیرعامل پونیشا در گفتگو با دیجیاتو اشاره می‌کند که فریلند مکانی برای فریلنسرها و کسانی که به فریلنسینگ علاقه دارند بوده و می‌خواهد به آنها یاد بدهد چطور در این مورد برنامه‌ریزی کنند. نورمحمدی تاکید می‌کند که رویداد فریلند جایی خواهد بود برای تعامل بیشتر بین فریلنسرها و آموختن از کسانی که تجربه بیشتری دارند:
 
«هر یک از فریلنسرها شاید در یک موضوعی مهارت بیشتری داشته باشند، این افراد در رویداد فریلند می‌توانند مهارت‌های خود را به یکدیگر منتقل کنند. در همین رویداد قسمت نمایشگاهی هم وجود دارد و در آن استارت‌آپ‌هایی که با فریلنسرها کار می‌کنند مستقر شده‌اند و با این افراد ارتباط برقرار می‌کنند.»
 
 
به گفته نور محمدی کارگاه‌های بیشتری در فریلند امسال برگزار خواهد شد و موضوع و ماهیت این کارگاه‌ها بر اساس خواسته خود فریلنسرها بوده؛ موضوعاتی که فریلنسرها بیشتر به کسب دانش درباره آنها علاقه‌مند بودند و حالا در رویداد فریلند می‌توانند پای کلاس‌ها و ورکشاپ‌های کارکشتگان این حیطه بنشینند.
 
مدیرعامل پوینشا تاکید دارد که فریلند فقط برای حرفه‌ای‌ها نیست و مکانی است هم برای حرفه‌ای‌ها و هم کسانی که علاقه دارند در این حوزه فعالیت کنند؛ به گفته او فریلند می‌تواند جایی برای شبکه‌سازی قوی باشد و سواد فریلنسری را بالا ببرد.
 
نورمحمدی به پنل پادکست اشاره می‌کند و اذعان دارد که به عقیده او و بسیاری دیگر از فعالان و هم صنف‌هایش، پدیده پادکست در سال گذشته بسیار فراگیر شده و توانسته فریلنسرهای زیادی را به خود جذب کند: «به همین دلیل پنل رویداد را به این موضوع اختصاص دادیم تا بتوانیم به فریلنسرها راه و چاه استفاده از پادکست و درآمدزایی از آن را یاد بدهیم.»
 
او با اشاره به ثبت نام بیش از ۲۸۰ هزار نفر در سایت پونیشا می‌گوید هشتاد درصد این جمعیت را فریلنسرها تشکیل می‌دهند ولی او تاکید دارد که نمی‌توان آمار دقیقی از جامعه آزادکاران (فریلنسرها) در ایران ارائه داد: «از نظر من تک تک رانندگان تاکسی‌های اینترنتی و یا آشپزان شاغل در سرویس‌هایی چون مامان‌پز به نوعی فریلنسر محسوب می‌شوند. اگر این آمار را درست بدانیم و به یک جامعه میلیونی از فریلنسرها می‌رسیم.»
 
 
نورمحمدی باور دارد که فریلنسری می‌تواند شغل اول بسیاری از افراد باشد و درآمد بسیار بالایی نیز برای فرذ به همراه بیاورد به طوری که او را از ایجاد شغل دوم بی‌نیاز کند: «فریلنسرها می‌توانند در ماه حتی نزدیک به ۱۰ الی ۲۰ میلیون تومان هم درآمدزایی کنند. درآمد یک آزادکار کاملا وابسته به دانش و تخصص و تجربه اوست و در اینجا هم مانند هر حرفه دیگری، باید اول خاک شغل را خورد و ذره ذره به موفقیت و پیشرفت‌های بسیار بالا رسید.»
 
مدیرعامل پونیشا درباره برگزاری دومین رویداد فریلند نیز می‌گوید که آنها از سال گذشته تجربه گرفته‌اند و ترجیح داده‌اند رویداد را به جای یک روز کامل (از صبح تا شب) به دو نیم‌روز تقسیم کنند تا هم شرکت‌کنندگان کمتر خسته شوند و هم اینکه بتوانند در روزهای پایانی تابستان جدا از شرکت در بزرگترین همایش فریلسنرهای ایرانی، گردشی را نیز در شهر انزلی داشته باشند و از سفرشان راضی باشند: «پارسال میزبان بیش از ۷۰۰ شرکت‌کننده بودیم و امسال تا ۲۰۰۰ نفر را می‌توانیم میزبانی کنیم و پیش‌بینی می‌شود که همین تعداد بازدیدکننده داشته باشیم.»
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.