امنیت

اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

August 26, 2019
10:46 دوشنبه، 4ام شهریورماه 1398
کد خبر: 102634

امنیت ابری در اختیار شرکت‌های ثانوی

در حالی که خدمات پردازش ابری بیش از هر زمان دیگر برنامه‌های کاربردی، داده‌ها و فرآیندهای پردازش داده را تحت پوشش قرار داده است، کاربران می‌توانند امنیت خود در این فضا را برون سپاری کنند و خدمات شرکت‌های دیگر را مورد استفاده قرار دهند.
 
نظرسنجی صورت گرفته در یکی از صنایع نشان داد نیاز به کنترل امنیت و عدم پذیرش مسئولیت نهایی برای تامین امنیت در شرکت‌های ارایه دهنده خدمات پردازش ابری در بسیاری از سازمان‌ها دنبال می‌شود. این نظرسنجی توسط «انجمن امنیت خدمات ابری» روی ۲۴۱ کارشناس و متخصص صنعتی انجام شد و کارشناسان در پایان فهرست Egregious 11 را در زمینه برقراری امنیت در فضای ابری منتشر کردند.
 
 
 
مدیران این بررسی اعلام کردند بسیاری از مباحث مهم مطرح شده طی سال جاری امنیت و کاربران در سازمان‌ها را در بر می‌گیرد و بر این اساس به مراکز ارایه دهنده خدمات پردازش ابری کمتر توجه شده است. در گزارش نهایی این بررسی گفته شد: «ما شاهد کاهش قابل ملاحظه استفاده از سرویس‌های سنتی امنیتی در عرصه خدمات ابری هستیم که تا پیش از این توسط مراکز ارایه دهنده سرویس‌های ابری عرضه می‌شد. نگرانی‌های مختلف از جمله عدم توجه به سرویس مربوطه، به اشتراک گذاری آسیب‌ پذیری‌های شناسایی شده در زمینه فناوری، از دست دادن داده‌ها و آسیب‌ پذیری‌های کلی در سیستم پیش‌تر در فهرست Treacherous 12 منتشر شد. این بررسی‌ها نشان داد میزان استفاده از سرویس‌های سنتی امنیتی در فضای پردازش ابری کاهش یافته است. در عوض ما شاهد آن بودیم که میزان استفاده از سرویس‌های امنیتی توسط شرکت‌های ثانوی بیشتر شده است».
 
این مطالعه در حالی صورت گرفته است که پیش از این شرکت‌های Forbes Insights و VMware نیز پیش از این در بررسی‌های مجزا دریافتند شرکت‌های تامین کننده خدمات امنیتی تمرکز ویژه بر تامین امنیت خدمات ابری دارند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.