تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

August 26, 2019
13:21 دوشنبه، 4ام شهریورماه 1398
کد خبر: 102644

رویدادهای کارآفرینی و توانمندسازی زنان و کودکان به صورت هماهنگ برگزار می‌شود

 
سازمان فناوری اطلاعات رویدادهای کارآفرینی و توانمندسازی زنان و کودکان را به صورت یک برنامه یکپارچه برگزار می‌کند.
پروژه‌های توانمندسازی کودکان و دانش آموزان پیش از این از سوی سازمان فناوری اطلاعات به صورت جداگانه برگزار می‌شد؛ اما این سازمان تلاش می‌‌کند تا این رویدادها به صورت یک ترکیب هماهنگ و یکپارچه به شهرها و روستاهای بیشتری در تمام کشور تسری دهد.
 
مشکات اسدی، معاون و مشاور مشارکت زنان رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران دراین خصوص گفت: «رویدادهای کارآفرینی با همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری و وزارت آموزش پرورش برای دوره‌های متوسطه برگزار می‌شود و بیشترین تاکید در این رویدادها ورود به بازار کسب‌وکار در حوزه فناوری اطلاعات است. برنامه‌های کارآفرینی تاکنون در تهران، اسلامشهر، چابهارو حاشیه شهر مشهد برگزارشده است و هفته آینده نیز در شهر ایلام برگزار می‌شود.»
او درمورد رویدادی که در هفته آینده برگزار می‌شود گفت: «برنامه سوم رویداد توانمندسازی و کارآفرینی زنان، دانش‌آموزان و کودکان، یک کمپ برنامه نویسی ویژه دانش آموزان مقطع متوسطه است. این کمپ با این ایده که افراد بعد از آموزش بتوانند وب سایت خودشان را طراحی کنند و به بازار کار وارد شوند، برگزار می‌شود.»
 
 
اسدی افزود: «تاکنون ۱۰ تا ۱۱ رویداد کارآفرینی و توانمندسازی زنان و کودکان در حوزه مشاغل آی‌تی برگزار شده و درهر رویداد ۱۲۰ تا ۱۵۰ نفر شرکت کرده‌اند. در تمامی این دوره‌ها نیز در بخش پایانی ایده‌های برترمعرفی می‌شوند.»
 
برگزاری کارگاه‌های آموزشی کارآفرینی ابتدا ازمناطق ۱ تا ۳ تهران آغاز شد اما به تدریج به سمت حاشیه شهرها کشیده شد؛ اسدی با اشاره به شروطی که برای برگزاری این کمپ‌های آموزشی گذاشته شده است گفت: «شرط اول این است که مدارس حتما باید دولتی باشند چراکه در مدارس خصوصی به وفور چنین کارگاه‌هایی برگزار می‌شود و شرط دوم آن است که این کارگاه‌ها عمدتا در مناطق محروم برگزارشود. »
او ادامه داد:«خروجی جالبی که در طول دوره برگزاری این رویدادها به دست آمد این بود که وقتی به سمت حاشیه شهرها می‌رویم خلاقیت به شدت افزایش می‌یابد چراکه همه ایده‌ها در راستای پاسخگویی به مشکلات ارائه می شود. مثلا در چابهار دختران محلی ایده‌هایی در راستای پاسخگویی به مسائل محلی خود را مطرح می کردند. این درحالی است در مراکز شهری بیشتر ایده‌ها کپی برداری از مدل‌های خارجی است.»
 
آمار سازمان فناوری اطلاعات نشان می‌دهد ایده‌هایی که در این کارگاه‌ها به ویژه ازسوی کودکان و دانش آموزان مطرح شده بیشتر درزمینه‌های زیست محیطی، کمک به توان یابان، کمک به کودکان اوتیسم یا سالمندانی که مبتلا به آلزایمر هستند، بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.