اپلیکیشن

تلفن همراه

August 27, 2019
11:06 سه شنبه، 5ام شهریورماه 1398
کد خبر: 102687

مدیرعامل کافه‌بازار: ۵۰ درصد اپلیکیشن‌ها در کافه‌بازار از طریق جست‌وجو نصب می‌شود

 
مدیرعامل کافه بازار در رویداد «تبلیغات در جستجو» که با هدف معرفی قابلیت‌های این محصول جدید کافه بازار برگزار شده بود اعلام کرد که در حال‌حاضر ۵۰ درصد نصب اپلیکیشن‌ها در کافه‌بازار از طریق جست‌وجو انجام می‌شود و این موضوع به‌معنای پتانسیل بالای تبلیغات در جست‌وجو است.
 «تبلیغات در جستجو» قابلیت جدیدی در پلتفرم کافه بازار است که توسعه‌دهندگان با استفاده از آن می‌توانند با انتخاب کلمات کلیدی کسب‌وکار خود را به صورت هدفمند در معرض دید کاربران موردنظر خود به هنگام جست‌وجو در بازار قرار دهند.
 
راهی برای نمایش بهتر اپلیکیشن به کاربران
در ابتدای این برنامه که با حضور توسعه‌دهندگان و مدیران کسب‌و‌کارهای اینترنتی برگزار شد، امین امیرشریفی، مدیرعامل کافه‌بازار به ارائه گزارشی از برنامه‌های این شرکت در بخش تبلیغات و موفقیت‌های آن پرداخت.
 
او با اشاره به مسیر ٨ ساله‌ای که کافه بازار طی کرده و هدف راه‌اندازی قابلیت تبلیغات در جست‌وجو گفت: «بیش از ۱۷۰ هزار اپلیکیشن در این پلتفرم وجود دارد که شناخته ‌شدن برنامه جدید بین آن‌ها برای کاربران به امری دشوار و زمان‌بر تبدیل می‌شود. از سوی دیگر در حال‌حاضر کانال‌های محدودی برای جذب کاربر اپلیکیشن وجود دارد. در همین راستا کافه‌بازار اقدام به راه‌اندازی سرویس تبلیغات در جست‌وجو کرد.»
او در ادامه افزود: «در حال حاضر ۸ ماه از زمان آغاز به‌کار این قابلیت می‌گذرد. با این سرویس توسعه‌دهندگان و صاحبان کسب‌و‌کار قادر به نمایش اپلیکیشن خود در نتایج جست‌وجوی کلیدواژه‌های خاصی خواهند بود.»
 
آنطور که مدیرعامل کافه‌بازار میگوید بهبود نتایج جست‌وجو یکی از اصول پایه‌ای کافه‌بازار است که حالا با کمک این قابلیت جدید محقق شده است. او برای اثبات این ادعای خود نیز به نرخ نصب در جست‌وجو به کمک قابلیت تبلیغات اشاره می‌کند. براساس اظهارت امیرشریفی نرخ نصب به بازدید دو نتیجه‌ی اول جست‌وجو در حالت بدون تبلیغ ۱۸/۱ درصد و در حالت با تبلیغ ۱۸/۷ درصد بوده که به‌معنای نمایش بهتر  اپلیکیشن مورد نظر کاربران و نصب آن است.
 
۱۰ میلیون نصب برای یک قابلیت تبلیغاتی 
مدیرعامل کافه‌بازار در ادامه ارائه خود به استقبال توسعه‌دهندگان و کسب‌وکارها از قابلیت تبلیغات در جست‌وجو این پلتفرم اشاره کرد و گفت:‌«هزار و ۵۳۱ برنامه و هزار و ۹۹۹ کمپین تبلیغاتی در کافه‌بازار از قابلیت سرویس تبلیغات در جست‌وجو استفاده کرده‌اند  و حالا نمایش تبلیغات در این سرویس جدید از مرز ۲۲ میلیون عدد هم گذشته است . از سوی دیگر سرویس تبلیغات در جست‌وجو کافه‌بازار نیز تا این لحظه به۱۰ میلیون ۸۰۰ هزار  نصب دست یافته که رقمی قابل توجه است. »
 
به این ترتیب اپلیکیشن‌های پیام‌رسان، رفت‌و‌آمد، امور مالی، خرید، کلمات و دانستنی‌ها بیشتر سهم از تبلیغات در کافه‌بازار را داشته‌اند.
 
امیرشریفی در پایان ارائه خود نیز به نتیجه دو نمونه از کمپین‌های تبلیغاتی موفق با کمک قابلیت تبلیغات در جست‌وجو اشاره کرد. بر این اساس «تپ‌سی» پلتفرم فعال در حوزه تاکسی آنلاین در کمپین تبلیغاتی ۱۰۰ روزه خود  با ۱.۷ میلیارد تومان هزینه، موفق به ۵۱۲ هزار نصب جدید شده که ۲۰ درصد رشد نصب فعال را به همراه داشته است. از سوی دیگر هم پیام‌رسان «گپ» در کمپین ۱۸ روزه تبلیغاتی خود با ۳۶۵ میلیون تومان هزینه، توانسته ۳۹۴ هزار نصب جدید که شامل ۶۰ هزار نصب فعال بوده را کسب کند که نشان دهنده  رشد ۲۱ درصدی برای این پیام رسان است.
 
همچنین در این رویداد اعلام شد که آژانس تبلیغاتی «تپسل» در قراردادی یک ساله، وظیفه‌ی نمایش تبلیغات در جست‌وجو کافه‌بازار را بر عهده خواهد داشت . با این قرار داد  توسعه‌دهندگان می‌توانند از کافه‌بازار یا از سایت تپسل برای انجام تبلیغات در نتایج جست‌وجوی این سرویس اقدام کنند. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.