بازی

فناوری اطلاعات

August 27, 2019
14:35 سه شنبه، 5ام شهریورماه 1398
کد خبر: 102711

دستور ویژه رییس جمهور به وزارت آموزش و پرورش درباره بازی‌های ویدیویی

رییس جمهور به وزارت آموزش و پرورش دستور داد استفاده از بازی‌های ویدیویی را در آینده نظام تعلیم و تربیت به طور جدی مورد توجه قرار دهد.
 
 
امیر خوراکیان معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی، عصر روز گذشته در جریان بازدید از جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی ایران، با اعلان این خبر گفت: مرکز ملی فضای مجازی توجه ویژه‌ای به مساله تحولات بازی در حوزه‌های جدی‌تری مانند آموزش و مهارت‌افزایی دارد و به طور خاص نقش بازی‌ها در آموزش را مورد توجه قرار داده و گزارشی در این خصوص تهیه شده است. همچنین از طریق آقای رییس جمهور به وزارت آموزش و پروش ابلاغ شده است که موضوع بازی‌های رایانه‌ای در آینده نظام تعلیم و تربیت به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.
 
معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی همچنین گفت: وجود تعداد قابل توجه بازیکنان حرفه‌ای در کشور، نشان دهند ضرورت بالای برگزاری رویدادهایی مانند این مسابقات است.
 
خوراکیان گفت: زمانی که یک موضوعی مخاطب بالایی دارد، ضروری است که برای آن برنامه‌ریزی کرده و رویدادها و اتفاقات متناسبی را برگزار کرد. در کشور 5 میلیون بازیکن حرفه‌ای فعال هستند و همین موضوع مهم‌ترین دلیل درباره ضرورت برنامه‌ریزی و برگزاری جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی ایران، با در نظر گرفتن جهت‌گیری‌ها و انتقال پیام‌های لازم در این مسیر است.
 
وی با بیان این که جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی رویداد ارزشمندی است که به هدایت و ارتقای استعداد‌های بازی‌های ویدیویی در کشور می‌پردازد گفت: حضور سه بازی ایرانی در این رویداد دلگرم‌کننده است. چند سال قبل دغدغه‌های زیادی درباره بازی‌های ایرانی وجود داشت. اما امروز نه تنها بازی‌های ایرانی مورد توجه بازیکنان حرفه‌ای قرار گرفته که حتی بر بستر آنها مسابقه برگزار می‌شود.
 
وی یکی دیگر از ویژگی‌های مهم جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی را حضور یک بازی جدی در میان رشته‌های مسابقات دانست و گفت: بازی‌های جدی مبحث بسیار  مهمی بوده و در آینده نقش زیادی در حوزه آموزش و مهارت‌افزایی بازی خواهند کرد.
 
معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی درباره اقدامات این مرکز در حوزه بازی‌های ویدیویی توضیح داد: در سند ملی بازی‌های رایانه‌ای که در مرکز ملی تهیه و در شورای عالی فضای مجازی به تصویب رسید، به نهادهای مختلفی از قبیل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، وزارت‌خانه‌های ارشاد و ارتباطات، صدا و سیما و… وظایفی محول شده است و ما در حال پیگیری محقق شدن این ماموریت‌ها هستیم.
 
خوراکیان ادامه داد: همچنین در مرکز ملی فضای مجازی، مطالعات و آینده‌نگری در حوزه بازی‌ در حال انجام است تا علاوه بر سند ملی مصوب شده، سیاست‌گذاری‌های لازم متناسب با تحولات این حوزه اتخاذ شود.
 
وی رصد تحولات بازی‌های ویدیویی را دیگر اقدام این مرکز برشمرد و گفت: برخی موارد نیاز است به فوریت به اطلاع مسوولان تربیتی و فرهنگی رسیده و حتی به خانواده‌ها و بازیکنان آگاهی‌های لازم داده شود. ما ضمن رصد تحولات این حوزه، در صورت نیاز حتی در مصادیق خاص نیز پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.