اپلیکیشن

تلفن همراه

August 28, 2019
13:22 چهارشنبه، 6ام شهریورماه 1398
کد خبر: 102751

اپلیکیشن رصد کیفیت شبکه اینترنت رونمایی می‌شود

 
وزیر ارتباطات در جدیدترین توییت خود خبر داده که نتایج استقرار ۶ هزار سنسور اندازه‌گیری کیفیت شبکه به زودی در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.
 
 محمدجواد آذری جهرمی در این توییت با تاکید بر این نکته که مسابقه بزرگ برای افزایش کیفیت شروع شده اعلام کرده که سرپوش گذاشتن بر مشکلات؛ آنها را حل نمی‌کند بلکه مشکلات را بزرگتر می‌کند.
 
پیش از این نیز وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر شروع به فعالیت اپلیکیشنی را داده بود تا کاربران در لحظه امکان دسترسی به وضعیت کیفیت شبکه ارتباطی در سراسر کشور را داشته باشند. آذری جهرمی در این مصاحبه گفته بود:‌ «مدام و در لحظه در حال پایش منطقه به منطقه کیفیت شبکه هستم. یکی از نکات مهمی که در این دوره پایه‌ریزی کرده‌ایم این است که شرایطی فراهم کنیم که مردم در قالب یک اپلیکیشن روی گوشی‌های تلفن‌همراه کیفیت شبکه ارتباطی سراسر کشور را مشاهده و با یکدیگر مقایسه کنند. با اینکار به عنوان یک کاربر می‌توانید در جریان باشید که در نقطه‌ای که حالا در آن قرار گرفته‌اید کیفیت اپراتورها چگونه است.»
 
 
در چند ماه گذشته کاربران و همچنین کسب‌وکارها  از اختلال و کاهش کیفیت سرعت اینترنت خود انتقاد‌های زیادی را در شبکه‌های اجتماعی به وزیر ارتباطات منعکس کرده‌اند.
 
در این زمینه تاکنون مشخص شده که دو مشکل از سمت شرکت ارتباطات زیرساخت باعث کاهش و اختلال در شبکه اینترنتی کشور شده است. مشکلاتی که باعث شده تا وزیر ارتباطات از به وجود آمدنش به مدیران شرکت زیرساخت انتقاد کند و حتی خبر از قطع کارانه یک ماه اعضای هیات مدیره این شرکت بدهد.
 
وزیر ارتباطات تا کنون بارها از مدیران شرکت ارتباطات زیرساخت و سازمان تنظیم مقررات خواسته تا موضوعات و مشکلات در شبکه ارتباطی کشور را به صورت شفاف با مردم در میان بگذارند.به نظر می‌رسد انتشار نتایج استقرار ۶هزار سنسور اندازه‌گیری کیفیت شبکه اولین گام برای انجام این درخواست باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.