تجارت الکترونیک

رمز ارز

فناوری اطلاعات

August 28, 2019
13:37 چهارشنبه، 6ام شهریورماه 1398
کد خبر: 102755

خالق بیتکوین باید نیمی از اموال خود را واگذار کند

 
«کرگ رایت» که به خود لقب خالق بیتکوین را داده است به دستور دادگاه باید نیمی از درآمد و اموال معنوی خود را که پیش از سال 2014 را دست آورده واگذار کند. این اموال به دیوید کلایمن که احتمال می‌رود هم موسس این رمزارز باشد تحویل داده می‌شود.
 
این حکم در ادامه شکایتی 10 میلیارد دلاری است که روند آن در سال 2018 شروع شد. در آن سال برادر کلایمن، رایت را متهم کرده است که با فریبکاری و جعل اسناد توانسته شرکت W&K را از چنگ کلایمن درآورد. ظاهراً رایت به دنبال درآمدهای بیتکوین کلایمن بوده است.
 
رایت پیشتر ادعا کرده بود که ساتوشی ناکاموتو خالق ناشناس بیتکوین است. البته محققان نظر دیگری داشتند و در نهایت هم رایت از این ادعا دست برداشت. بر اساس گزارش مادربورد، رایت و کلایمن یا در خلق بیتکوین دست داشته و یا در زمان راه‌اندازی آن حضور داشته‌اند. به هرحال اینطور گفته می‌شود که این دو نفر توانسته‌اند اندوخته‌ای از رمزارز برای خود دست و پا کنند.
 
 
البته رایت پیش از این هم چندان در ادعاهایش صادق نبوده است. مدرک Ph.D او زیر سوال رفته، شرکت‌هایی که او ادعای کار با آن‌ها را داشته هرگونه همکاری با او را رد کرده‌اند و هنوز هم معلوم نیست که آیا او واقعا ساتوشی ناکاموتو هست یا خیر.
 
به عنوان بخشی از حکم اخیر، به رایت حق حضور در برابر هیئت منصفه داده نشده اما می‌تواند درخواست تجدیدنظر برای این حکم ارائه کند و با توجه به حکم دریافتی، احتمالا وکلای او این درخواست را تسلیم قاضی خواهند کرد. با اینکه پرونده این شکایت طولانی مدت تقریبا مختومه به نظر می‌رسد اما احتمالا در آینده خبرهای بیشتری از رایت خواهیم شنید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.