اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

August 29, 2019
15:11 پنجشنبه، 7ام شهریورماه 1398
کد خبر: 102796

​اولین جلسه سیاست‌گذاری ستاد برگزاری هفته جهانی فضا برگزار شد

 
اولین جلسه سیاست‌گذاری ستاد برگزاری هفته جهانی فضا با حضور معاونین، مدیران کل و نمایندگان واحدهای مختلف سازمان فضایی ایران
در محل این سازمان برگزار شد.
 
در این جلسه دکتر قربانی، دبیر ستاد برگزاری هفته جهانی فضا ضمن مرور تاریخچه برگزاری هفته جهانی فضا در ایران و سایر کشورها گفت: ایران جزو معدود کشورهایی است که در تمام سال ها، برنامه های هفته جهانی فضا را برگزار کرده است و با توجه به اهداف تعیین شده برای برگزاری این هفته از سوی انجمن جهانی هفته جهانی فضا، سازمان فضایی ایران نیز برنامه های متنوعی با موضوعات مرتبط با فناوری فضایی را با کمک تمامی نهادها و علاقمندان این حوزه تدوین خواهد کرد که از ۱۲ تا ۱۸ مهرماه سال جاری برگزار خواهد شد.
دبیر هفته جهانی فضا بر لزوم برگزاری برنامه‌های خلاقانه در طول این هفته تاکید کرد و افزود: با توجه به برگزاری این هفته در سراسر دنیا بطور همزمان، هفته جهانی فضا ظرفیت مناسبی برای ترویج و آموزش فناوری فضایی به جامعه است و در این راستا تلاش خواهیم کرد با انجام هماهنگی های لازم بتوانیم امکان اجرای این برنامه ها را در سراسر کشور مهیا نماییم.
وی ادامه داد: در برگزاری برنامه‌های این هفته تلاش خواهیم کرد با تعامل و همکاری با نهادها، دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی و تمام علاقمندان و فعالین این حوزه، از تمام ظرفیت بخش خصوصی برای اجرای این برنامه‌ها استفاده کنیم.
 
 
دکتر قربانی ضمن اشاره به شعار اعلام شده از سوی انجمن هفته جهانی فضا عنوان کرد: "ماه دروازه ای به سوی ستارگان" شعاری است که برای هم سویی برنامه های این هفته انتخاب و اعلام شده است تا برنامه های این هفته در سراسر دنیا از یک انسجام مناسب محتوایی برخوردار شوند.
او خاطر نشان کرد: اسامی ۷ دانشمند برجسته ایرانی: خواجه نصیرالدین طوسی، ابن سینا، عبدالرحمن صوفی، ابوریحان بیرونی، ابن‌کثیر فرغانی، ابوالوفای بوزجانی و عمر خیام بر روی عوارض سطحی ماه نامگذاری شده است و در برنامه های این هفته نیز تلاش خواهیم کرد با معرفی بیشتر این دانشمندان و پرداختن به فعالیت ها و دستاوردهای ارزشمند آنان، نقش پررنگ دانشمندان ایرانی را در توسعه علوم نجوم برای مردم تشریح نماییم.
دبیر هفته جهانی فضا نامگذاری ایام هفته جهانی فضا را یکی از مباحث مطرح شده در ستاد برگزاری برشمرد و گفت: در این جلسه مباحث متنوعی در خصوص نامگذاری ایام هفته جهانی فضا داشتیم و به یک جمع بندی اجمالی رسیدیم که ۱۰ محور اصلی برای این نامگذاری انتخاب شد و پس از تبادل نظرهای نهایی، ۷ نام نهایی برای ۷ روز هفته جهانی فضا در اوایل هفته آینده اعلام خواهد شد.
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.