رسانه‌های اجتماعی

August 30, 2019
13:16 جمعه، 8ام شهریورماه 1398
کد خبر: 102820

شعار فیسبوک تغییر کرد

 "فیسبوک رایگان است و همواره رایگان باقی خواهد ماند." این شعار تبلیغاتی سایت فیسبوک برای حدود ۱۱ سال در صفحه اول این وبسایت در معرض دید بازدیدکنندگان بود. اما سرانجام این غول شبکه‌های اجتماعی تصمیم گرفته است آن را تغییر دهد.
 
 
از روز ۷ اوت جاری شعار قدیمی فیسبوک که برای ترغیب بینندگان به ثبت‌نام در صفحه نخست قرار داده شده بود، به «فیسبوک سریع و آسان است» تغییر پیدا کرده است.
 
مارک بارتولمو، استاد قانون سایبری و مالکیت معنوی در دانشگاه بوفالوی آمریکا می‌گوید این تصمیم احتمالا به دلیل «احساس عمومی» گرفته شده است. آقای بارتولمو به روزنامه یواس‌ای تودی می‌گوید مردم دیگر فیسبوک را «رایگان» به حساب نمی‌آورند.
 
او می‌گوید حالا همه تشخیص می‌دهند که فیسبوک یک محصول عمومی نیست بلکه «شما را تعقیب می‌کند و تبلیغات را به شما قالب می‌کند.»
 
کمتر از یک ماه پیش فیسبوک به دلیل تخطی از قوانین تجاری ۵ میلیارد دلار جریمه شد.
 
یک سخنگوی فیسبوک درباره تغییرات جدید گفت فیسبوک همچنان و همانطور که در اساسنامه‌اش آمده است رایگان باقی خواهد ماند.
 
پیش‌تر در سال ۲۰۱۰ فیسبوک شعار سابق خود را که می‌گفت «فیسبوک رایگان است و همه می توانند عضو آن شوند» تغیر داده بود.
 
دلیل تاکید بر رایگان بودن فیسبوک در شعارهای تبلیغاتی پیشین این شرکت شایعه غلطی بود که در سال ۲۰۰۹ زبان به زبان پخش شد و به کاربران می‌گفت در صورتی که پیغام مشخصی را روی دیوار شخصی‌شان ارسال نکنند باید هزینه اشتراک بدهند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.