اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

August 30, 2019
15:14 جمعه، 8ام شهریورماه 1398
کد خبر: 102839

وزیر ارتباطات: پیگیر شکایت های مردمی درباره عملکرد برخی اپراتورها هستیم

 
دیشب در شبکه‌های اجتماعی شاهد شکایت‌های مردمی از برخی اپراتور‌ها بودم که همان موقع از معاون خود خواستم موضوع را پیگیری کند
 
jahromi6.jpg
 
محمد جواد آذری جهرمی در ارتباط تلفنی با شبکه رادیویی جوان که به مناسبت هفته دولت برقرار شد، درباره اینکه هر کدام از وزرای ارتباطات پس از انقلاب در چه خدماتی شاخص شده اند؟ افزود: آقای غرضی را به عنوان توسعه دهنده ارتباطات ثابت می‌شناسند و آقای معتمدی شرکت ایرانسل و اپراتور دوم را آورد و تلفن همراه را فراگیر کرد و آقای واعظی را هم به عنوان ارائه دهنده خدمات نسل سوم و چهارم می‌شناسند و من تلاش می‌کنم استارتاپ‌ها برای توسعه اقتصاد دیجیتال و کمک به پیشرفت ایران توسعه پیدا کند.
 
وی گفت: حداقل ۵ شرکت بزرگ در ایران با ارزش بالای یک میلیارد دلاری باید داشته باشیم که بتوانند سهم قابل توجهی در تحولات دیجیتال ایجاد کنند و خوشبختانه خوب پیش رفته ایم و در دوران دو ساله وزارتم شرکت‌های ایرانی رشد قابل توجهی داشته اند و هم اکنون یکی از اپلیکیشن‌ها بیش از ۴۰ میلیون عضو دارد.
 
وزیر ارتباطات در پاسخ به سوال مجری برنامه مبنی بر اینکه چرا این قدر اوضاع اینترنت به هم ریخته است؟ افزود: شاخص‌های کیفی حاکی از اُفت کیفیت در اینترنت شرکت زیرساخت نیست، اما از دیروز شکایت از بعضی اپراتور‌ها در شبکه‌های اجتماعی زیاد شده بود.
 
آقای آذری جهرمی گفت: اینترنت بین المللی کشور مشکلی ندارد، اما در برخی اپراتور‌ها به ویژه رایتل میزان شکایت مردم بالا رفته است که بلافاصله دیشب ساعت یک بامداد از معاون مربوطه خواستم موضوع را پیگیری کند.
 
وزیر ارتباطات در پاسخ به سوال مجری برنامه مبنی بر اینکه چرا به اعتقاد برخی شنوندگان ما اینقدر اینترنت گران شده است؟ گفت: با وجود سه برابر شدن نرخ ارز و وابستگی ۷۰ درصدی هزینه‌های این وزارتخانه به ارز، اما نرخ اینترنت در این دو سال فقط ۷ درصد افزایش داشت و بنده و هم اپراتور‌ها و سازمان تنظیم مقررات پیگیری کرده ایم که این هزینه‌ها بالاتر نرود.
 
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه پس چرا برخی شنوندگان ما درباره افزایش ۵ برابری قیمت اینترنت پیامک زده اند؟ افزود: این مربوط به اینترنت مورد استفاده مردم نیست و ما ۳ هزار شرکت تجاری داریم که از خدمات MPLS برای اتصال دفاتر خود استفاده می‌کنند و هزینه این بخش حدود ۳ برابر افزایش یافته است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به سوال مجری برنامه مبنی بر اینکه مردمی که شما در کوچه و خیابان می‌بینند چه واکنشی نشان می‌دهند؟ افزود: واقعا برای مردم جالب است چرا که عادت نکرده اند مسئولان را کنار خود ببینند، در حالی که هیچ تفاوتی میان مردم و مسئولان نیست.
 
آقای آذری جهرمی گفت: زیبنده نیست که مسئولان با مردم فاصله بگیرند، البته بخشی از این مسایل به ترور‌های دهه شصت مربوط می‌شود، اما اکنون به لطف تلاش مسئولان امنیتی، کشور در آرامش و امنیت است و من برای خودم احساس خطر نمی‌کنم.
 
وی افزود: البته برخی دولتمردان و مسئولان ما هم مردمی هستند، اما آن را ابراز نمی‌کنند و هدف من این است که این مسایل، عادی شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.