اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

گوشی

August 30, 2019
17:51 جمعه، 8ام شهریورماه 1398
کد خبر: 102841

رگولاتور می‌گوید رجیستری در راستای شفاف سازی در حوزه ICT پیگیری می‌شود

 
 
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نخستین همایش رجیستری تلفن همراه کشور در قزوین گفت: طرح رجیستری در راستای دولت الکترونیک شکل گرفته و در جهت شفاف‌سازی و زیربنای کار سالم در حوزه ارتباطات وفناوری اطلاعات پیگیری می‌شود.
 
falah3.jpg
 
حسین فلاح جوشقانی افزود: این طرح با مشارکت و همراهی گمرک، وزارت صمت و اپراتورهای تلفن همراه دنبال می‌شود تا ضمن اطلاع از فرآیند کالاهای وارداتی از قاچاق تلفن همراه نیز جلوگیری شود.
 
رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تاکید کرد: در چارچوب طرح رجیستری تلفن همراه با همکاری و اتصال دستگاهها و نهادهای مسئول در حوزه گوشی‌های تلفن همراه، بدون مداخله فیزیکی و قضایی از سرویس‌دهی به گوشی‌های قاچاق جلوگیری می‌شود.
وی اظهار کرد: از پایان اردیبهشت‌ ماه امسال برای رفع مشکلات واردات گوشی با اتصال سامانه مسافربری به سامانه گذرنامه، مسافرانی که به طور قانونی وارد کشور می‌شوند می‌توانند یک دستگاه گوشی تلفن همراه وارد کرده و آن را در سامانه مسافری ثبت کنند.
 
فلاح با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۹۰ میلیون سیم‌کارت فعال در کشور وجود دارد که ۷۰ میلیون آن از خدمات نسل سوم و چهارم تلفن همراه بهره‌مند هستند، گفت: از یکسال پیش همکاری با شرکت اپل قطع و از ۲ ماه پیش شرکت گوگل نیز بر روی گوشی‌های اندرویدی مشکلاتی را ایجاد کرد که این مسئله زنگ خطری بود برای ما تا بتوانیم با بومی‌سازی، سیستم عامل ملی را ایجاد کنیم تا در حوزه ارتباطات مورد تعرض قرار نگیریم.
 
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در تشریح وضعیت شاخص‌های ارتباطی کشور اظهار کرد: امروز تمامی شهرها، ۳۰ هزار روستا و ۳۰ هزار کیلومتر از راههای ارتباطی کشور از پوشش نسل سوم و چهارم تلفن همراه بهره‌مند هستند. 
فلاح جوشقانی تصریح کرد: ارائه خدمات زیرساختی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات محرک توسعه بوده و اشتغال و کارآفرینی قابل توجهی را در کشور فراهم آورده است.
وی سیاست اصلی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را ایجاد زیرساخت‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات در کشور و توسعه آنها دانست و اظهار داشت: رشد شاخص‌های حوزه تلفن همراه کشور از مصادیق توسعه به شمار می‌رود.
 
وی ضریب نفوذ تلفن همراه در کشور را ۱۲۰ درصد اعلام کرد و گفت: در حال حاضر ۲۵۰ هزار برنامه کاربردی فعال در کشور وجود دارد که آمار خیره‌کننده‌ای است و اهمیت این حوزه را نشان می‌دهد که با ایجاد بسترهای ارائه خدمات و اشتغال‌زایی، کشور را در مسیر توسعه قرار داده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.