رسانه‌های اجتماعی

August 31, 2019
10:52 شنبه، 9ام شهریورماه 1398
کد خبر: 102861

جریمه ۲۰۰ میلیون دلاری در انتظار یوتیوب

طبق گزارش ها «کمیسیون تجارت فدرال آمریکا» به دلیل نقض قوانین حریم خصوصی کودکان در یوتیوب، جریمه ای ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون دلاری برای این شبکه اجتماعی درنظرگرفته است.
 
 به نقل از انگجت،  طبق گزارش های مختلف تحقیقات «کمیسیون تجارت فدرال آمریکا» درباره نقض قوانین حریم خصوصی کودکان در یوتیوب، احتمالا جریمه ای ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون دلاری برای گوگل (صاحب این پلتفرم) در بر خواهد داشت.
 
 این پرونده هم اکنون در وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا تحت بررسی است و  «کمیسیون تجارت فدرال آمریکا» رای به تسویه آن داده است.
 
طبق گزارش های موجود «کمیسیون تجارت فدرال آمریکا» ماه گذشته این جریمه را تایید کرده است. در حال حاضر جزئیات دیگر این تسویه مشخص نیست. 
 
این درحالی است که هفته گذشته یوتیوب از ممنوعیت تبلیغات هدف گیری شده برای کودکان در پلتفرم خود خبر داد. البته مشخص نیست تصمیم یوتیوب به تسویه با «کمیسیون تجارت فدرال آمریکا» مرتبط است یا خیر.
 
تحقیقات «کمیسیون تجارت فدرال آمریکا» درباره یوتیوب، زمانی آغاز شد که گروه های مختلف این پلتفرم را به نقض قوانین حفاظت از حریم خصوصی کودکان در فضای آنلاین(COPPA) متهم کردند. به گفته این گروهها یوتیوب اطلاعات کودکان کمتر از ۱۳ سال را جمع آوری می کرده است. تاریخ برخی از این شکایت ها به ۲۰۱۵ میلادی مربوط است. 
 
البته این نخستین باری نیست که«کمیسیون تجارت فدرال آمریکا» به دلیل نقض قوانین حریم خصوصی جریمه های سنگین برای شرکت های بزرگ فناوری تعیین می کند. در اوایل تابستان جاری فیس بوک با پرداخت جریمه ای ۵ میلیارد دلاری توافق کرد. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.