امنیت

رسانه‌های اجتماعی

فناوری اطلاعات

August 31, 2019
10:56 شنبه، 9ام شهریورماه 1398
کد خبر: 102862

بررسی اطلاعات متقاضیان ویزای آمریکا با حسابهای کاربری جعلی

 
افسران سازمان «خدمات شهروندی و مهاجرت آمریکا» می توانند با ایجاد حساب های کاربری جعلی در شبکه های اجتماعی اطلاعات متقاضیان ویزا و گرین کارت را در این پلتفرم ها بررسی کنند.
 
به نقل از آسوشیتدپرس،  روز جمعه«وزارت امنیت میهن ایالات متحده آمریکا» به طور آنلاین بیانیه جدیدی منتشر کرد که طبق آن ممنوعیت پیشین درباره ایجاد حساب کاربری جعلی توسط افسران لغو شده است.
 
طبق این بیانیه حساب های کاربری و هویت های جعلی به کارآگاهان اجازه می دهد هنگام صدور اجازه ورود افراد به آمریکا، راحت تر شواهد احتمالی از کلاهبرداری یا نگرانی های امنیتی درباره آنان را بررسی کنند.
 
البته پیش از این تغییرات، وزارت امور خارجه آمریکا نیز اقداماتی را انجام داده بود. این وزارت خانه از ماه ژوئن از درخواست کنندگان ویزای آمریکا می خواهد نام کاربری خود در شبکه های اجتماعی را اعلام کنند. 
 
این در حالی است که ایجاد حساب کاربری جعلی خلاف سیاست های شبکه هایی مانند فیس بوک و توئیتر  است و هنوز مشخص نیست چگونه ایجاد این حساب ها به فرایند بررسی اعطای ویزا کمک می کند.
 
توئیتر در همین راستا طبق بیانیه ای اعلام کرده است: استفاده از حساب کاربری جعلی برای بررسی اطلاعات توئیتر جهت نظارت مداوم بر افراد خلاف سیاست های ما است. ما می خواهیم سیاست های پیشنهادی «سازمان خدمات شهروندی و مهاجرت آمریکا» را بدانیم تا هماهنگی آنها با شرایط استفاده از سرویس های ما مشخص شود.
 
 اما فیس بوک هنوز در این باره اظهار نظری نکرده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.