تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

August 31, 2019
16:24 شنبه، 9ام شهریورماه 1398
کد خبر: 102911

امکان صادرات محتوای ایرانی برای مخاطبان جهانی فراهم می‌شود

 
معاون فرهنگی، اجتماعی و امور محتوای مرکز ملی فضای مجازی، راه اندازی اولین هاب صادراتی محتوای دیجیتال کشور را گامی ارزشمند در جهت صدور محتوای ایرانی اعلام کرد و گفت: به کمک این حرکت ارزشمند، امکان صادرات و بهره‌برداری محتوای ما برای مخاطب جهانی فراهم می‌شود.
 
امیر خوراکیان روز شنبه در حاشیه رونمایی از اولین هاب صادراتی محتوای دیجیتال کشور در پاسخ به سوال خبرنگار علمی ایرنا اظهار داشت: این هاب به صاحبان محتوای خوب و مناسب که شرایط و ظرفیت لازم را برای صدور آن در اختیار ندارند، کمک می‌کند تا حضوری موثر در بازارهای جهانی داشته باشند.
 
وی با اشاره به اینکه این کار بسیار ارزشمندی برای فارسی زبانان در سراسر دنیا است، افزود: محتوای ایرانی علاوه بر زبان فارسی، به زبان‌های عربی و انگلیسی در اختیار مخاطبان جهانی قرار می‌گیرد.
 
خوراکیان با اشاره به اینکه این حرکت می‌تواند یک اتفاق بسیار بزرگ در فضای صادرات محتوا ایجاد کند، از همه کسانی که در این حوزه نقش دارند به خصوص وزارت صمت و سایر دستگاه ها تقاضا کرد که همکاری ویژه ای با این موضوع داشته باشند تا شاهد اتفاق بسیار ارزشمند در این حوزه باشیم.
 
وی اظهار داشت: مجموعه‌هایی مرکب از بخش خصوصی و بخش‌های مرتبط در نهادی دولتی تلاش کردند تا بتوانند به کمک این هاب، محتوای مناسبی در اختیار مخاطبان جهانی قرار دهند.
 
معاون فرهنگی، اجتماعی و امور محتوای مرکز ملی فضای مجازی بر لزوم رفع موانع اینگونه فعالیت‌ها تاکید کرد و گفت: کمک کنیم مشکلات و موانعی که در این زمینه وجود دارد، برطرف شود.
 
خوراکیان با اشاره به اینکه قوانین و مقررات لازم برای توسعه فعالیت اینگونه مجموعه‌ها باید در نظر گرفته شود، گفت: این اقدام می‌تواند از این کار ارزشمند حمایت و موانع را روز به روز کمتر کند تا شاهد اتفاق بسیار مهمی در این زمینه باشیم.
 
اولین "هاب صادراتی محتوای دیجیتال کشور" امروز (شنبه) با حضور جمعی از مسئولان، دست اندرکاران و تولیدکنندگان محتوا در محل صندوق نوآوری و شکوفایی رونمایی شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.