اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

September 1, 2019
0:27 یکشنبه، 10ام شهریورماه 1398
کد خبر: 102916

مگفا و مرکز ملی فضای مجازی تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

محمد جواد انبیایی ، مدیر عامل مگفا در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری با مرکز ملی فضای مجازی ضمن برشمردن تجربیات مگفا در طی سال های اخیر و تمرکز درحوزه های فناوری های نوین به ظرفیت های موجود و ارزشمند مگفا در پیشبرد اهداف انقلاب صنعتی چهارم در کشور اشاره و آمادگی مگفارا جهت هرگونه همکاری در این زمینه اعلام کرد.
 
4a029cb3-a1b9-4782-a48c-e271e90f05dc.jpg
 
وی با اشاره به حوزه مسئولیت مگفا که به عنوان شرکت تخصصی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران(ایدرو) فعالیت مینماید اظهارداشت: با توجه به تحولات اخیر در حوزه فناوری های نوین، مسئولیت ایجاد مراکز تحول دیجیتال از سوی وزارت صمت بر عهده مگفاست.
 
انبیایی گفت: در گذشته همکاری بین مرکز ملی فضای مجازی و مگفا به صورت غیر متمرکز و پراکنده وجود داشته است که این تفاهم نامه به همگرایی و هم افزایی بیشتر کمک شایانی خواهد کرد.
 
در  ادامه عباس آسوشه، معاون راهبری فنی مرکز ملی فضای مجازی با اشاره به این که همکاری با 
مرکز گسترش فناوری اطلاعات به عنوان یکی از فعالان حوزه فضای مجازی برای مرکز ملی فضای مجازی حائز اهمیت است گفت: بخش خصوصی باید نسبت به سیاست ها و تصمیم های شورای عالی فضای مجازی کشور به عنوان سیاست گذار کلان این حوزه آگاه باشد تا بتواند برای خدمت رسانی جهت گیری مناسبی داشته باشد. همچنین مگفا می تواند با شناسایی موانع و مسائل این بخش مرکز ملی فضای مجازی را نسبت به هدایت و راهبری بخش خصوصی یاری کند.
 
8abab4ea-5144-4973-82e2-c0d2b745469a.jpg
 
گفتنی است؛ این تفاهم نامه با هدف ارتقای سطح تعاملات و همکاری های فعال و موثر علمی در زمینه های کاربردهای فناوری نوین همچون بلاک چین، اینترنت اشیا و هوش مصنوعی، اقدامات راهبردی و اجرایی در حوزه انقلاب صنعتی چهارم، حکمرانی و رگولاتوری چابک، اطلاع رسانی از پژوهش های انجام شده و پرهیز از موازی کاری و تبادل اطلاعات عملی و پژوهشی امضا شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.