رسانه‌های اجتماعی

September 1, 2019
11:30 یکشنبه، 10ام شهریورماه 1398
کد خبر: 102926

فیس بوک یک تحقیق علمی را مختل کرد

گروهی از محققانی که با فیس بوک برای بررسی تاثیر این شبکه اجتماعی بر دموکراسی همکاری می کردند، تهدید کردند که به علت کارشکنی این شرکت اجرای این طرح را متوقف می کنند.
 
 
 به نقل از ان بی سی نیوز، گروهی از محققانی که با فیس بوک برای بررسی تاثیر این شبکه اجتماعی بر دموکراسی همکاری می کردند، تهدید کردند که به علت کارشکنی این شرکت اجرای این طرح را متوقف می کنند. پژوهشگران مذکور می گویند فیس بوک علیرغم وعده های قبلی داده های درخواستی را در اختیارشان نگذاشته و جلوی پیشرفت طرح تحقیقاتی مذکور را می گیرد.
 
 
این افراد افزوده اند فیس بوک به 83 محققی که خود برای تحقیق در این زمینه دعوت به همکاری کرده، تنها بخش محدودی از اطلاعاتی که انتظار می رفته تامین کند را اعطا کرده است. همین مساله تداوم علمی تحقیقات یادشده را ناممکن کرده است. پژوهشگران مذکور می گویند تا 30سپتامبر یعنی یک ماه دیگر به فیس بوک مهلت می دهند تا وعده های خود را عملی کند و در غیر این صورت از ادامه این کار انصراف می دهند.
 
در حال حاضر محققان به دنبال دسترسی به اطلاعات صفحات وب به اشتراک گذارده شده در فیس بوک از اول ژانویه سال2017 بدین سو هستند. فیس بوک در واکنش به این درخواست بیانیه ای صادر کرده و مدعی شده داده های مورد نیاز محققان را تامین می کند. اما تاریخی برای این کار مشخص نکرده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.