اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

September 1, 2019
12:54 یکشنبه، 10ام شهریورماه 1398
کد خبر: 102945

تفاهم‌نامه همکاری میان فاوای شهرداری و دانشگاه علم و صنعت امضا شد

 
سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران و دانشگاه علم و صنعت در حاشیه مراسم اختتامیه دومین چالش نوآوری تهران هوشمند با یکدیگر تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.
 
 در این مراسم محمد فرجود، مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران، پیش از امضای تفاهم‌تامه اعلام کرد شهرداری قصد دارد تصدی‌گری خود را کاهش دهد و با کمک بخش خصوصی و دیگر بخش‌ها کارهای مرتبط با خود را پیش ببرد. او در ادامه با اشاره به اینکه چنین تصمیمی باعث افزایش سرعت کارها خواهد شد گفت: «شهرداری می‌خواهد زمینه‌ساز توسعه فناوری باشد و بزرگترین کاری که در توان ما قرار دارد و قصد انجام آن را داریم باز کردن بازار برای اکوسیستم استارت‌آپی از طریق معرفی نیازهای شهری است.» 
 
در بخش دیگری از این مراسم علی یقطین، سرپرست مرکز و دبیرخانه تهران هوشمند هم اعلام کرد شهرداری در دوره جدید مدیریتی تغییراتی کرده و می‌خواهد رفتار سنتی خود را تغییر دهد و برای انجام سازوکارهایش از حوزه‌های نوآوری کمک بگیرد. به گفته یقطین مدیریت تغییر در ساختار سنتی کار راحتی نیست؛ اما در نگاه فعلی شهرداری آنها می‌خواهند اکوسیستم استارت‌آپی به عنوان بازوی اجرایی برای این نهاد عمل کند. 
 
برگزیدگان دومین چالش نوآوری
اختتامیه دومین چالش «نوآوری تهران هوشمند» که در بیست‌وپنجمین نمایشگاه الکامپ برگزار شده بود امروز (۹شهریور) با اهدای جوایز به تیم‌های منتخب به پایان رسید. براین اساس
 
برنده رتبه اول این چالش «دیجی مپ» معرفی شد؛ سرویسی که هدفش به‌صرفه‌ کردن سفرهای داخل و خارج شهروندان است. «اسمارت فمیلی» سوپر اپ ارائه دهنده خدمات شهری هم توانست رتبه دوم این چالش را به دست بیاورد. اما جایگاه سوم این چالش هم به تیم «جیب یار» فعال در حوزه فین‌تک رسید.
 
اولین چالش «نوآوری تهران هوشمند» در حاشیه نمایشگاه تهران هوشمند و آذر ماه سال گذشته برگزار شد که در آن و برای اولین بار امکان دسترسی به ۲۱، API سرویس‌های شهری سوی شهرداری برای استارت‌آپ‌ها فراهم شد. در رویداد دوم اما شهرداری تعداد این API ها را به ۴۴ مورد رساند و در مراسم امروز اعلام شد که امکان دسترسی به APIهای بیشتری از سوی شهرداری در رویداد سوم که آذر ماه امسال و در نمایشگاه شهر هوشمند برگزاری می‌شود فراهم خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.