اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

September 3, 2019
10:58 سه شنبه، 12ام شهریورماه 1398
کد خبر: 103030

پژمان‌فر: بیش از ۲۰ درصد پرونده‌های دستگاه قضایی به خاطر مشکلات فضای مجازی است

 
 
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت که بیش از ۲۰ درصد پرونده‌های دستگاه قضایی به خاطر مشکلات فضای مجازی است و بیش از ۸۰ درصد از این موارد به دلیل مشخص نبودن هویت افراد در فضای مجازی است.
 
 نصرالله پژمان‌فر در جلسه علنی بعد از ظهر امروز (دوشنبه) و در جریان طرح سوال خود از آذری جهرمی درباره‌ی علت عدم انجام وظایف قانونی وزارت ارتباطات در احراز هویت افراد در اینترنت، ساماندهی فیلترشکن‌ها و قطع سیم کارت‌های مجعول گفت: امروز در فضای مجازی در شرایطی قرار گرفتیم که خیلی از افراد برای استفاده از این فضا باید از فیلترشکن و وی‌پی‌ان استفاده کنند. برنامه‌ی مشخصی هم نداریم؛ در حالی که باید سطح دسترسی افراد در فضای مجازی مشخص شود و احراز هویت صورت گیرد. دستگاه متولی هم وزارت ارتباطات است و احراز هویت وظیفه این وزارتخانه.
 
وی با بیان این که بین ۵۰۰ هزار تا دو میلیون سیم کارت مجعول وجود دارد اضافه کرد: در این زمینه اقدامات حداقلی صورت گرفته اما باید جلوی فساد گرفته شود، ما همان سیم کارتی که برای یک ایرانی صادر می‌کنیم به یک خارجی هم می‌دهیم و همان سطح دسترسی برای او تعریف می‌شود.
 
وی با بیان اینکه برخی اظهارات وزیر ارتباطات فرار رو به جلو است ادامه داد: در فضای مجازی باید هویت کاربر مشخص باشد چرا این کار در شورای عالی فضای مجازی صورت نمی‌گیرد؟
 
پژمان‌فر ادامه داد: در کشور عراق به مسافران سیم کارت یک هفته‌ای تا دو هفته‌ای می‌دهند؛ چرا در ایران به همه کسانی که وارد کشور می‌شوند با ارائه پاسپورت خدمات بلند مدت ارائه می‌شود؟ من معتقدم این فضای ناامن به دلیل منافع و پول و بهره برداری‌های اقتصادی است که از آن دست بر نمی‌دارند.
 
نماینده مردم مشهد با بیان این که بیش از ۲۰ درصد پرونده‌های دستگاه قضایی به خاطر مشکلات فضای مجازی است ادامه داد: از این میان بیش از ۸۰ درصد به دلیل مشخص نبودن هویت افراد است؛ در حالی که این تکنولوژی وجود دارد، تکالیف بالادستی هم هست، اما این اراده نیست. آقای جهرمی مسئولیت مستقیم در این زمینه دارد و ما باید این پیام را بدهیم که از فضای مجازی ناراضی هستیم.
 
در ادامه نمایندگان  با رای خود اعلام کردند که از پاسخ وزیر قانع شده‌اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.