اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

September 3, 2019
14:34 سه شنبه، 12ام شهریورماه 1398
کد خبر: 103063

برگزاری پنل صنعتی تدوین نقشه راه فناوری کوانتومی با صاحبان صنعت

 
سومین پنل تدوین نقشه راه فناوری کوانتومی با موضوع صنعتی و با حضور نمایندگانی از حوزه صنعت و اقتصاد در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.
 
 دکتر سارا توفیقی در سومین پنل تدوین نقشه راه فناوری کوانتومی کاربردپذیر در حوزه فاوا که صبح امروز (سه شنبه ۱۲ شهریورماه) در محل پژوهشگاه ICT برگزار شد، در خصوص مجموعه جلسات پیرامون این فناوری اظهار کرد: خروجی حاصل از پژوهش پیرامون فناوری کوانتومی و ملزومات تدوین نقشه راه آن، در سه پنل و با حضور صاحبان و محققان این حوزه که به ترتیب شامل دانشگاهیان و نخبگان حوزه کوانتوم، نمایندگان حاکمیتی و تیم اجرایی دولت در سازمان های مختلف و صاحبان صنعت بودند، برگزار شد.
 
مجری پروژه سمینار پروتکل‌های ارتباطات و رمزنگاری کوانتومی ادامه داد: یکی از اقداماتی که تیم پروژه فناوری کوانتومی پژوهشگاه انجام داد، بررسی ذینفعان این فناوری در تمام کشور بود و نتیجه آن، با عنوان پنل صنعتی، به بررسی و روشن شدن نقش فناوری کوانتومی و اقداماتی که آنها تا کنون پیرامون این فناوری انجام داده اند، برگزار شد.
 
توفیقی با اشاره به نمایندگان ذینفع در فناوری کوانتومی گفت: در این پنل شاهد حضور نمایندگانی از سازمان توسعه و زیرساخت مخابرات، سازمان تنظیم و مقررات ارتباطات رادیویی، پست بانک، شرکت صاایران، اداره طرح و توسعه سیستم های رایانه ای کشور، مرکز توسعه تجارت ایران، مرکز مطالعات راهبردی، پژوهشگاه یزد، شرکت ارتباطات سیار، اپراتورهای ایرانسل و همراه اول و برخی از بانک ها از جمله بانک پاسارگاد بودیم و نقطه نظرات آنها را شنیدیم.
 
وی تشریح کرد: همچنین در این پنل سوالات مختلفی پیرامون فعالیت های انجام شده در حوزه فناوری کوانتومی، ضرورت و اهمیت توسعه این فناوری در صنعت و اقدامات و حمایت های قابل اجرا در راستای توسعه این فناوری مطرح و بررسی شد.
 
وی تاکید کرد: در این پنل به صورت کاربردی برای هر مجموعه و فعال صنعتی، به تفکیک توضیح داده شد که فناوری کوانتومی چه کمکی برای توسعه خدمات آنها خواهد کرد؛ به عنوان مثال گفته شد که بانک ها به وسیله رایانش کوانتومی می توانند در پیش بینی های بورس و از طریق ارتباطات کوانتومی، امنیت موردنظر را تامین کنند.
 
بر اساس این گزارش، پیش از این دو پنل تخصصی جهت نقش سازمان های اجرایی و دولتی در فناوری کوانتومی و همچنین بررسی کیفیت تحقیقات و تعامل با دانشگاهیان و افراد صاحب نظر برگزار شد و پنل صنعتی، آخرین پنل مربوط به ارائه گزارشی از تحقیقات پژوهشگاه ICT بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.