فناوری اطلاعات

حمایت دیجی‌کالا از کسب‌و‌کارهای خانگی

منبع: دنیای اقتصاد
گروه بنگاه‌ها : دیجی‌کالا به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین کسب‌و‌کارهای دیجیتالی ایران با هدف اقتصادی کردن فعالیت‌های تولیدکننده و مصرف‌کننده از کسب‌و‌کارهای خانگی حمایت می‌کند. ارائه و فروش محصول به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های یک تولیدکننده است و این دغدغه برای کسب‌و‌کارهای کوچک یا خانگی بیشتر است؛ چراکه این کسب‌و‌کارها گردش مالی بالایی ندارند تا برای سیستم فروش و توزیع استاندارد برنامه‌ریزی کنند.
صنایع‌دستی ایرانی که بعضا در روستاها و شهرهای کوچک ساخته می‌شوند، همواره مورد کم‌لطفی واسطه‌ها قرار می‌گیرند، این کم‌لطفی هم از لحاظ وسعت بازار ارائه شده است و هم از لحاظ تعدد واسطه‌های مختلف برای فروش کالا است، واسطه‌های این دسته از کالاهای تولید شده در واحدهای کوچک تولیدی یا صنایع‌دستی خانگی، بازار بزرگی را نمی‌توانند برای این کسب‌و‌کارها ایجاد کنند به‌علاوه به‌دلیل وجود واسطه‌های مختلف، قیمت این کالاها با قیمتی بالا به دست مشتری می‌رسد که این نه به نفع مشتری هست و نه تولیدکننده، حال سایت دیجی‌کالا با بستری که ایجاد کرده به فروشنده این امکان را می‌دهد تا کالای خود را در وسعتی به اندازه ایران به‌صورت مستقیم ارائه دهد، این بستر را که اصطلاحا «مارکت پلیس» می‌نامند به فروشنده این امکان را می‌دهد که کالای حاصل از کسب‌و‌کار خانگی خود را با جزئیات کامل در این سایت ارائه دهد، به‌علاوه دیجی‌کالا وظیفه ارسال آن کالا را به هر نقطه از ایران نیز به عهده می‌گیرد که این خود دردسر بزرگی برای تولیدکننده محسوب می‌شود. در همین رابطه امیر حسن موسوی، مدیر روابط عمومی دیجی‌کالا می‌گوید: یک بافنده در گنبد گلیم می‌بافد و محصول خود را ٣٠٠ هزار تومان به‌واسطه می‌فروشد و مصرف‌کننده با چند دست واسطه همان محصول را ٥ میلیون تومان می‌خرد. اما همین شخص امروز می‌تواند خودش کالایش را در دیجی‌کالا عرضه کرده و ٦ برابر گذشته عایدی داشته باشد و مصرف‌کننده هم با یک چهارم قیمت به همان کالا دسترسی پیدا کند.

​​