اپراتورها

تلفن همراه

September 5, 2019
13:35 پنجشنبه، 14ام شهریورماه 1398
کد خبر: 103197

صندوق نوآوری از حضور در نمایشگاه ICT کربلا حمایت مالی می کند

 
صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری از حمایت بلاعوض از شرکت‌های دانش‌بنیان برای حضور در نمایشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات عراق (کربلا) خبر داد.
 
 به نقل از اتحادیه صنعت مخابرات ایران، صندوق نوآوری و شکوفایی ۷۰ درصد از هزینه‌های اجاره و ساخت غرفه در نمایشگاه ICT کربلا را تا سقف ۲۵ میلیون تومان به ازای هر شرکت دانش‌بنیان به صورت بلاعوض پرداخت می‌کند.
 
سیاوش ملکی فر معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری در این باره گفت: تخصیص ۲۵ میلیون تومان حمایت بلاعوض از هر شرکت‌ دانش‌بنیان دارای توان صادراتی متقاضی حضور در اولین نمایشگاه تخصصی ارتباطات و فناوری اطلاعات در عراق-کربلا صورت می گیرد.
 
وی با اشاره به برگزاری اولین نمایشگاه بین‌المللی ارتباطات و فناوری اطلاعات عراق که در نهم تا دوازدهم مهرماه در کربلا و با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی، وزارت ارتباطات و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری صورت می گیرد، گفت: رابطه اقتصادی، صنعتی و خدماتی ایران و عراق از سال‌های گذشته بسیار چشمگیر بوده و اهتمام به توسعه روابط از سوی طرف ایرانی قابل ستایش است.
 
وی افزود: این موضوع در کنار همراهی و نیاز دولت و اقتصاد عراق به اقتصاد، صنعت و خدمات ایران، می‌تواند بازاری مناسب برای شرکت‌های دانش‌بنیان و وضعیتی مطلوب برای آینده روابط اقتصادی فراهم آورد.
 
ملکی فر افزود: کشور عراق امروزه به عنوان یکی از کشورهای رو به رشد و توسعه شناخته می‌شود اما متاسفانه بسیاری از بازرگانان ایرانی و تولیدکنندگان نمی‌توانند یا نمی‌خواهند به صورت علمی و تخصصی امر صادرات را پیگیری کنند و بازارشناسی و بازارسازی لازم برای حضور در عراق را انجام نمی‌دهند و همین موضوع باعث از دست دادن بازار بالقوه و بزرگ این کشور شده است.
 
معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری از مهم‌ترین عناصر توسعه رابطه اقتصادی میان ایران و عراق را حمایت جدی دولت‌ها عنوان کرد و گفت: حمایت‌ از شرکت‌های دانش‌بنیان و فن‌آور، توسعه صادرات، ایجاد زیرساخت‌های حمایتی و حضور قدرتمند در منطقه یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی است. در این میان نقش حمایتی صندوق‌ نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، دفتر توسعه کسب‌وکار بین‌الملل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و همچنین وزارت ارتباطات بسیار مهم است.
 
ملکی فر تاکید کرد: صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری به منظور تجاری‌سازی نوآوری‌ها و اختراعات، کاربردی کردن دانش و دستاوردهای پژوهشی و تکمیل زنجیره ایده تا بازار، از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت می‌کند و خدمات مالی و اعتباری از جمله کمک، تسهیلات و سرمایه‌گذاری را برای آن‌ها تامین می‌کند. همچنین صندوق در راستای توانمندسازی این شرکت‌ها حضور آن‌ها در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی را تسهیل کرده است.
 
وی با اشاره به خدمات توانمندسازی صادراتی این صندوق برای شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات یکی از حوزه‌هایی است که در سال‌های گذشته بیشترین خدمات توانمندسازی صادراتی را از صندوق نوآوری و شکوفایی دریافت کرده است و در سال جاری نیز ما حمایت‌های بسیاری برای حضور فعالان این حوزه در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی در نظر گرفته‌ایم.
 
معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: در نمایشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات عراق-کربلا حمایت‌های صندوق تا سقف ۲۵ میلیون تومان و به صورت بلاعوض برای هر شرکت دانش‌بنیان که دارای توان صادراتی بوده و متقاضی حضور در نمایشگاه است، منظور شده که البته سقف کلی حمایت صندوق برای حضور در نمایشگاه‌های خارجی ۶۰ میلیون تومان بلاعوض در سال به ازای هر شرکت است.
 
وی گفت: علاوه بر حضور در نمایشگاه و اجاره غرفه، شرکت‌ها می‌توانند از حمایت‌های صندوق برای اعزام هیئت‌های تجاری به نمایشگاه‌های خارجی و بازدید از این نمایشگاه‌ها نیز استفاده کنند که در این خصوص هر شرکت می‌تواند تا سقف ۱۰ میلیون تومان بلاعوض در سال دریافت کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.