تجارت الکترونیک

سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

September 6, 2019
11:52 جمعه، 15ام شهریورماه 1398
کد خبر: 103221

چگونه هوش مصنوعی می‌تواند در هرجایی حس خانه را خلق کند؟

 
طی پنل گفتگویی که پس از افتتاح IFA 2019 برلین برگزار شد، دکتر I.P. Park رئیس و مدیر ارشد فناوری (CTO) ال‌جی الکترونیکس، دیدگاه شرکتش در خصوص دورنمای آینده ساخته‌شده با هوش مصنوعی را در این عبارت خلاصه کرد: «هرجایی می‌تواند خانه باشد». به گفته وی سه رکن اصلی استراتژی هوش مصنوعی ال‌جی «تکامل، متصل شدن و باز بودن» است. در بخشی از مراسم دکتر Park و یکی از متخصصان مهمان پنل در خصوص ابتکار و نوآوری در حوزه هوش مصنوعی بحث کردند و به این ایده پرداختند که اتصال دائمی می‌تواند مفهوم خانه را به تمامی قلمروهای بیرون از درب منزل هم گسترش دهد.
 
بخش مهمی از گفتگوی امروز به LG ThinQ تعلق داشت. این برند شرکت ال‌جی محصولات هوشمند را در برمی‌گیرد و تاکنون محصولات هوش مصنوعی و سرویس‌های آن را با قابلیت‌های اتصال وای‌فای و اینترنت اشیاء (IOT) تحت لوای دیدگاهی متحد برای خلق اکوسیستمی بر پایه هوش مصنوعی گرد هم آورده است. برای به تصویر کشیدن تکامل LG ThinQ، دکتر Park  مفهوم یادگیری هوشمندی را توصیف کرد که مانع گیرکردن جاروبرقی‌های روباتی در کنج دیوارها و پشت موانع می‌شود. برای تسهیل چنین نوآوری‌هایی ال‌جی ابتدای سال جاری چیپ هوش مصنوعی اختصاصی خود برای لوازم‌خانگی را رونمایی کرد؛ که از موتور عصبی ال‌جی (Neural Engine) برای تأمین هوشمند سازی ابزارها بهره می‌برد.
 
 
به شکل هم‌زمان برای اتصال نقاط اتصال دیجیتالی بیشتری در زندگی مشتریان، ال‌جی به تحقیق در خصوص راه‌های ممکن برای ارتباط متقابل کاربر و ابزار از طریق تشخیص صدا می‌پردازد. این نوآوری‌ها شامل مواردی همچون ماژول دید هوشمند Vision Pack می‌شود که یک سنسور بینایی با قابلیت اتصال به کلود است. علاوه بر این دکتر Park ایده مفهومی LG ThinQ Fit  را هم معرفی کرد که مسیر تکامل مفهوم آینه‌های هوشمند (Smart Mirror) است. در این ایده با استفاده از دوربین‌های سه‌بعدی با سنجش دقیق، سایز بدن کاربر را تشخیص داده و آواتاری واقع‌نمایانه از وی برای ارتباطات مجازی خلق می‌کنند.
 
دکتر Park همچنین بر اهمیت باز بودن برای مشارکت و همکاری تأکید کرد. سرمایه‌گذاری ال‌جی برای گشودن پلتفرم‌هایش به روی دیگران، کلید سازگاری گسترده‌تر و تنوع بیشتر ابداعات خواهد بود. با اعتقاد راسخ به این فلسفه، ال‌جی به‌تازگی پلتفرم LG ThinQ  را در دسترس شرکای بیرونی و توسعه‌دهندگان قرار داده تا به توسعه تکنولوژی‌های هوش مصنوعی سرعت بیشتری ببخشد.
 
 
پنل مهمانان دکتر Park در این برنامه شامل ستارگانی از گوشه و کنار دنیای تکنولوژی بود که با اکتشافات عمیقی در زمینه تکنولوژی هوش مصنوعی، توسعه آن و چگونگی استفاده از آن برای بهبود کیفیت زندگی درگیر هستند. از سخنرانان مهمان می‌توان به Dino Flore قائم‌مقام بخش تکنولوژی شرکت Qualcomm و مسئول استراتژی 5G این شرکت در منطقه اروپا، خاورمیانه و آفریقا، Maurice Conti آینده‌پژوه مشهور و مدیر ارشد نوآوری در مجموعه moonshot factory Alpha متعلق به شرکت اسپانیایی Telefonica و Ralph Wiegmann مدیرعامل iF International Forum Design  اشاره کرد.
 
 
دکتر Park در سخنان خود گفت: «تحول، اتصال و باز بودن استانداردهای ما برای نوعی از هوش مصنوعی است که زندگی را به شکل قابل‌سنجشی بهتر می‌سازند. ما فقط به دنبال بهبود وضع موجود نیستیم، بلکه به دنبال تحولی اساسی در خصوص چگونگی زندگی و تفکرمان خواهیم بود.»
 
Jens Heithecker معاون اجرایی Messe Berlin Group و مدیر اجرایی IFA در سخنانی گفت: «ما خیلی خوش‌شانسیم که ال‌جی دوباره به عرصه یکی از مهم‌ترین تحولات در فناوری‌های مصرف‌کننده واردشده است. مخاطبان IFA به‌تمامی موضوعات هوش مصنوعی علاقه فراوانی دارند و ضروری است که بدانند یکی از قدرتمندترین مدافعان هوش مصنوعی چه برنامه‌هایی در سر دارد.»
 
 
 
 
این هفته می‌توانید در سالن ۱۸ مجموعه نمایشگاهی برلین به غرفه ال‌جی سری بزنید تا پیشرفته‌ترین لوازم‌خانگی مجهز به هوش مصنوعی را در خانه LG ThinQ از نزدیک تجربه کنید. خانه‌ای که با مجموعه‌ای از هوشمندی و راه‌حل‌های سبک زندگی متصل برای فردایی بهتر طراحی گردیده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.