سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

September 6, 2019
12:20 جمعه، 15ام شهریورماه 1398
کد خبر: 103229

پردازنده‌ی ۵ گیگاهرتزی Core i9-9900KS اینتل ماه آینده عرضه می‌شود

 
مسئولان اینتل در یک گفت‌وگوی خبری از عرضه‌ی پردازنده‌ی ۵ گیگاهرتزی Core i9-9900KS از مهر امسال خبر دادند.
 
پردازنده‌ی Core i9-9900KS اینتل که به‌گفته‌ی این شرکت از سرعت کلاک ۵.۰ گیگاهرتزی در تمامی هسته‌ها بهره‌ می‌برد، مهرماه امسال عرضه می‌شود. جان کارویل و ریان شراوت، از مسئولان ارشد اینتل، طی جلسه‌ای با اصحاب رسانه این خبر را اعلام کردند و ضمن اشاره به تراشه‌ها‌ی Cascade Lake X و ورود نسل دهم تراشه‌های اینتل به بازار، جایگاه آن را در دستگاه‌های قابل‌حمل مورد بررسی قرار دادند.
 
اینتل با استفاده از سیستمی که پردازنده‌ی Core i9-9900KS در آن به‌کار رفته بود، یک DLC از بازی هیتمن ۲ را به‌ اجرا گذاشت که تمامی هسته‌ها در طول بازی به‌جز در زمان‌های کوتاهی واقعا به سرعت ۵ گیگاهرتز می‌رسیدند؛ البته این کار نمی‌تواند جایگزین آزمایش‌های مستقل شود، ولی می‌تواند آن‌ ادعای اینتل را تأیید کند. پس از پایان نمایش، شراوت گفت، این سیستم از خنک‌کننده‌ی مایع ۲۴۰ میلی‌متری AIO کورسیر و پردازنده‌ی گرافیکی RTX 2080 Ti استفاده می‌کرده است.
 
 
اینتل همچنین به کسکید لیک ایکس هم اشاره‌ای داشت و با نمایش اسلایدی، از عملکرد بهتر آن در ازای بهای پرداختی مشتریان خبر داد و زمان عرضه‌ی پردازنده‌های جدید را ماه آینده اعلام کرد.
 
 
به‌گفته‌ی اینتل، تراشه‌های Cascade Lake-X می‌توانند در مقیاس عملکرد بر حسب بهای پرداختی تا ۲.۰۹ برابر بهتر از سری Skylake-X عمل کنند.
 
مسئولان اینتل در گفت‌وگوی اخیر، ضمن مقایسه‌ی سری پردازنده‌های کامت لیک و آیس لیک را با رایزن AMD  اعلام کردند که رقابت کوالکام با این شرکت فقط در حوزه‌ی کارهای سبک امکان‌پذیر است؛ چراکه بسیاری از اپلیکیشن‌ها از جمله نرم‌افزارهای ویرایش تصویر و بازی‌ها امکان اجرا روی پلتفرم اسنپدراگون را ندارند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.