تلفن همراه

گوشی

September 7, 2019
12:08 شنبه، 16ام شهریورماه 1398
کد خبر: 103246

گلکسی نوت ۱۰ پلاس در مقابل آیفون XS مکس؛ کدام یک سریع‌تر است؟

 چندی پیش یکی ار کاربران معروف یوتیوب گلکسی نوت ۱۰ پلاس و آیفون XS مکس از نظر سرعت عملکرد با یکدیگر مقایسه کرد.
 
 
نتیجه تست تا حدودی قابل پیش‌بینی است. مسلما گلکسی نوت ۱۰ پلاس پیروز این رقابت بود اما خب بیشتر از این هم نباید از ۴ گیگابایت رم و پردازنده A۱۲ Bionic بکار رفته در آیفون XS مکس انتظار داشته باشیم. پیشتر از این هم شاهد بودیم گلکسی اس ۱۰ پلاس با ۸ گیگابایت رم و پردازنده اسنپدراگون ۸۵۵ توانست ۱۶ ثانیه زودتر از آیفون XS مکس تست سرعت را تمام کند. در واقع از زمان گلکسی نوت ۵، این اولین باری بود که یک گوشی از سامسونگ توانست گوشی آیفون را از لحاظ سرعت پشت سر بگذارد.
 
گلکسی نوت ۱۰ پلاس اما اخیرا معرفی شده و به ۱۲ گیگابایت رم مجهز شده است. همچنین این گوشی از حافظه پر سرعت UFS ۳.۰ بهره می‌برد. درحالیکه نوت ۱۰ پلاس تقریبا از همه جهات نسبت به نسل‌ قبل خود پیشرفت داشته، اما از لحاظ پردازنده همچنان شاهد استفاده از اسنپدراگون ۸۵۵ هستیم.
 
 این درحالیست که پردازنده اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس نیز در دسترس قرار داشت. اما در مدل‌هایی با پردازنده اگزینوس، سامسونگ از پردازنده اختصاصی اگزینوس ۹۸۲۵ استفاده کرد که جدیدترین مدل ساخته شده توسط این شرکت است.
 
البته اپل هم تا ۱۰ روز دیگر از گوشی آیفون ۱۱ رونمایی می‌کند و از آن‌جایی که فاصله معرفی این گوشی با زمان معرفی گلکسی نوت ۱۰ پلاس کم است، بنابراین می‌توان آن را رقیب شایسته‌تری برای نوت ۱۰ پلاس در نظر گرفت.
 
 البته نتیجه این تست زیاد مهم نیست. از هر پرچم‌داری که استفاده کنید بدون شک یکی از بهترین تجربه‌های خود را از پلتفرم مورد نظر خواهید داشت. این را هم فراموش نکنید تست سرعت تنها یک راه مقایسه گوشی‌هاست و شاید در بخش‌های دیگر، آیفون پیروز باشد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.