رسانه‌های اجتماعی

از حذف لایک در فیس‌بوک تا غیرفعال شدن Flash در فایرفاکس

منبع: پیوست
 
نشریه فوربز در گزارشی به اخبار دنیای فناوری در هفته اخیر پرداخته است که بر کسب و کارها و کاربران تاثیر می‌گذارد. در این یادداشت، به سه مورد از این تغییرات اشاره می‌کنیم.
 
فیس‌بوک تصمیم دارد لایک‌ها را پنهان کند: فیس‌بوک اعلام کرده که احتمالا Likeها را در News Feed خود حذف خواهد کرد. اینستاگرام که تحت مالکیت فیس‌بوک است، در حال حاضر در حال آزمایش این رویکرد مشابه در هفت کشور است. ایده اصلی این است که این روش باعث می‌شود کاربران خودشان را با آنچه می‌بینند، مقایسه نکنند و احساس بدی نداشته باشند که پست‌هایشان لایک‌های زیادی دریافت نمی‌کند. متخصصان معتقدند این حرکت ممکن است بر درآمد تبلیغات تاثیر منفی داشته باشد و فیس‌بوک باید به طور جدی، به این مساله فکر کند. از سوی دیگر،  ممکن است کسب و کارهایی که به این شبکه‌های اجتماعی وابسته‌اند و از لایک‌ها به عنوان شاخصی برای تعیین وضعیت خود استفاده می‌کنند، سردرگم شوند. 
 
گوگل، تب‌های کروم را تغییر می‌دهد: گوگل اعلام کرده است که تصمیم دارد گزینه‌های تب (Tab) را تغییر دهد. این گزینه‌ها در حال‌حاضر و در نسخه جدید کروم تغییر کرده‌اند. بر اساس گزارش وب‌سایت خبری ZDNet  ویژگی‌هایی مثل بوک‌مارک کردن هم در تب‌ها حذف شده است.  گوگل در گذشته بارها از سوی کاربرانی که در مورد تغییرات شاکی بوده‌اند، مورد انتقاد واقع شده است. مهم‌تر اینکه برخی امیدوارند توسعه‌دهنده‌های کروم زمان بیشتری را صرف این کرده باشند که مصرف باتری دستگاه‌ها به دلیل استفاده از کروم، کاهش یابد. 
 
Flash جایی در فایرفاکس ۶۹، ندارد: موزیلا (Mozilla) هفته پیش فایرفاکس ۶۹ (Firefox 69) را منتشر کرد. در این نسخه Flash فعال نیست. این امر به معنای این است که دیگر نمی‌توان انتخاب کرد که در کدام سایت‌ها Flash به صورت اتوماتیک فعال باشد و به این ترتیب، کاربر مجبور است Flash  را برای هر سایت در هر بازدید فعال کند. 

​​