اینترنت و شبکه

رسانه‌های اجتماعی

فناوری اطلاعات

September 10, 2019
13:40 سه شنبه، 19ام شهریورماه 1398
کد خبر: 103362

از حذف لایک در فیس‌بوک تا غیرفعال شدن Flash در فایرفاکس

 
نشریه فوربز در گزارشی به اخبار دنیای فناوری در هفته اخیر پرداخته است که بر کسب و کارها و کاربران تاثیر می‌گذارد. در این یادداشت، به سه مورد از این تغییرات اشاره می‌کنیم.
 
فیس‌بوک تصمیم دارد لایک‌ها را پنهان کند: فیس‌بوک اعلام کرده که احتمالا Likeها را در News Feed خود حذف خواهد کرد. اینستاگرام که تحت مالکیت فیس‌بوک است، در حال حاضر در حال آزمایش این رویکرد مشابه در هفت کشور است. ایده اصلی این است که این روش باعث می‌شود کاربران خودشان را با آنچه می‌بینند، مقایسه نکنند و احساس بدی نداشته باشند که پست‌هایشان لایک‌های زیادی دریافت نمی‌کند. متخصصان معتقدند این حرکت ممکن است بر درآمد تبلیغات تاثیر منفی داشته باشد و فیس‌بوک باید به طور جدی، به این مساله فکر کند. از سوی دیگر،  ممکن است کسب و کارهایی که به این شبکه‌های اجتماعی وابسته‌اند و از لایک‌ها به عنوان شاخصی برای تعیین وضعیت خود استفاده می‌کنند، سردرگم شوند. 
 
گوگل، تب‌های کروم را تغییر می‌دهد: گوگل اعلام کرده است که تصمیم دارد گزینه‌های تب (Tab) را تغییر دهد. این گزینه‌ها در حال‌حاضر و در نسخه جدید کروم تغییر کرده‌اند. بر اساس گزارش وب‌سایت خبری ZDNet  ویژگی‌هایی مثل بوک‌مارک کردن هم در تب‌ها حذف شده است.  گوگل در گذشته بارها از سوی کاربرانی که در مورد تغییرات شاکی بوده‌اند، مورد انتقاد واقع شده است. مهم‌تر اینکه برخی امیدوارند توسعه‌دهنده‌های کروم زمان بیشتری را صرف این کرده باشند که مصرف باتری دستگاه‌ها به دلیل استفاده از کروم، کاهش یابد. 
 
Flash جایی در فایرفاکس ۶۹، ندارد: موزیلا (Mozilla) هفته پیش فایرفاکس ۶۹ (Firefox 69) را منتشر کرد. در این نسخه Flash فعال نیست. این امر به معنای این است که دیگر نمی‌توان انتخاب کرد که در کدام سایت‌ها Flash به صورت اتوماتیک فعال باشد و به این ترتیب، کاربر مجبور است Flash  را برای هر سایت در هر بازدید فعال کند. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.