تلفن همراه

سیستم‌عامل

گوشی

September 11, 2019
11:12 چهارشنبه، 20ام شهریورماه 1398
کد خبر: 103389

آپدیت «آی او اس» در راه است

 
اپل در ۱۹ سپتامبر نسخه جدید سیستم عامل «آی او اس» را عرضه می کند که در آن سرعت باز شدن اپلیکیشن ها افزایش می یابد. بررسی این سیستم عامل نشان داده اپل مشغول توسعه هدست واقعیت افزوده است.
 
 به نقل از انگجت، شب گذشته آیفون های جدید رونمایی شدند و طبق معمول همزمان با عرضه آیفون های جدید نسخه سیستم عاملiOS نیز تجدید می شود.
 
iOS۱۳ در ماه ژوئن رونمایی شد اما اکنون تاریخ عرضه آن ۱۹ سپتامبر اعلام شده است. یک روز پس از عرضه نسخه جدید سیستم عامل، آیفون۱۱، آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس روانه بازار می شوند.
 
سیستم عامل iOS۱۳ به طور وسیع ارتقا یافته است. یکی از آشکارترین تغییرات آن حالت تیره است. از سوی دیگر اپلیکیشن هایی مانند مپس، نوتس و فتو نیز شاهد تغییراتی اساسی خواهند بود.  با نسخه جدید سیستم عامل، صدای سیری نیز طبیعی تر خواهد شد. همچنین iOS۱۳ سرعت دستگاه را ارتقا می دهد به طور دقیق  عملکرد Fa ID حدود ۳۰ درصد سریع تر می شود و سرعت باز شدن اپلیکیشن ها نیز ۲بار بیشتر خواهد بود.
 
از سوی دیگر طی هفته های گذشته گزارش ها و شایعاتی درباره تولید هدست واقعیت افزوده در اپل  منتشر شد. اما اکنون گواهی واضح و روشن بر توسعه این فناوری در اپل وجود دارد.
 
«استیو تروتون اسمیت» یکی از توسعه دهندگان اپل در فایلی که توسعه دهندگان باید قبل از به کارگیری نرم افزار آن را بخوانند(read me)، برای کارمندان توضیح داده آنها چگونه می توانند اپلیکیشن های واقعیت افزوده روی آیفون را بدون یک هدست واقعی فعال کنند.
 
 علاوه بر آن گیلرمو رامبو  یکی از کارشناسان فناوری نشان داد درiOS.۱۳ و نسخه بتا iOS۱۳.۱ سیستم پوسته StarBoard را برای فعال کردن اپلیکیشن های واقعیت افزوده دارند.
 
 
البته اپل شب گذشته در برنامه رونمایی از محصولات جدیدش  به واقعیت افزوده یا واقعیت مجازی اشاره ای نکرد. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.