تلفن همراه

گجت

September 11, 2019
12:06 چهارشنبه، 20ام شهریورماه 1398
کد خبر: 103403

اپل سه برنامه مطالعاتی جدید در حوزه سلامت معرفی کرد

 
 اپل سه برنامه‌ی جدید مطالعاتی در زمینه‌ی پایش سلامت قلب، برنامه‌ی سلامت بانوان و برنامه‌ی سلامت شنوایی کاربران را معرفی کرد. 
 
اپل امشب در رویداد معرفی آیفون ۱۱، هم‌زمان با معرفی اپل واچ سری ۵، سه برنامه‌ی مطالعاتی جدید در حوزه‌ی سلامت شامل برنامه‌ی سلامت شنوایی، برنامه‌ی مطالعاتی در حوزه‌ی سلامت بانوان و  برنامه‌ی مطالعاتی در زمینه‌ی سلامت قلب را معرفی کرد.
 
کوپرتینونشین‌ها برنامه‌های مطالعاتی و تحقیقاتی خود را با همکاری مؤسسه‌های پیشرو در حوزه‌ی پزشکی پیش می‌برند. اپلیکیشن جدید Research، مرتبط با برنامه‌های تحقیقاتی و مطالعاتی اپل بیش‌ازپیش سلامت کاربران را مورد توجه قرار می‌دهد. همان‌طور که گفته شد سازمان‌های معتبری در حوزه‌ی مراقبت‌های بهداشتی و مؤسسه‌های معتبر پزشکی و دانشگاهی در برنامه‌های مطالعاتی جدید، اپل را یاری می‌‌کنند. کاربران به‌زودی می‌توانند اپلیکیشن Research را به‌صورت رایگان از اپل استور دانلود کنند و به تمایل خود در این برنامه‌ها مشارکت کنند. 
 
 
جف ویلیامز، یکی از مدیران اپل در مورد برنامه‌های جدید اعلام کرد:
 
برنامه‌ی مطالعاتی اپل در زمینه‌ی سلامت قلب به نام Apple Heart Study، تأثیر مثبتی بر تحقیقات پزشکی در حوزه‌ی سلامت قلب خواهد داشت. آیندگان می‌توانند از نتایج چنین تحقیقاتی سود ببرند. اپل، در سطح گسترده‌تری تحقیقات حوزه‌ی سلامت را دنبال می‌کند و بیش‌ازپیش خود را نسبت به سلامت کاربران متعهد می‌داند.
 
دربرنامه‌ی تحقیقاتی و مطالعاتی Apple Heart and Movement، وضعیت قلب کاربر در حالت‌های مختلف از جمله حین پیاده‌روی یا در حالت‌های بدون تحرک پایش می‌‌شود. 
 
یکی دیگر از برنامه‌های مطالعاتی اپل، به سلامت بانوان مربوط می‌شود. برنامه‌ی مطالعاتی Women’s Health با همکاری دانشکده‌ی چان هاروارد و مؤسسه ملی علوم بهداشت محیط زیست ایالات متحده آمریکا  (NIEHS) راهبرد خواهد شد. ظاهرا، این نخستین برنامه‌ی طولانی‌مدت اپل برای بررسی سلامت بانوان است که موضوعاتی ازجمله زایمان، ناباروری، پوکی استخوان، یائسگی، دوره‌های قادگی و در کل سلامت بانوان را مورد توجه قرار می‌دهد. 
 
یکی دیگر از برنامه‌های مطالعاتی اپل به حوزه‌ی سلامت شنوایی کاربران توجه نشان می‌‌دهد. برنامه‌ی مطالعاتی ‌Hearing Health، برای نخستین بار توسط کوپرتینونشین‌ها اجرایی می‌شود. داده‌‌های مربوط به عادت‌های شنیداری کاربران جمع آوری شده و در نهایت داده‌‌های مطالعاتی دراختیار سازمان بهداشت جهانی نیز قرار داده خواهد شد. یکی از اهداف اپل در دنبال کردن چنین تحقیقی، توجه به سلامت حوزه‌ی شنوایی کاربران است. 
 
اپل قصد دارد با پایش عادت‌‌های شنیداری کاربران و جمع آوری داده‌های مربوط به این حوزه، بروز مشکلاتی همچون ناشنوایی کامل یا مشکلات شنیداری در اثر استفاده‌ی نادرست از دستگاه‌های مختلف را به‌ حداقل برساند. میلیون‌ها کاربر جوان دراثر استفاده‌ی نادرشت از محصولات صوتی، دچار مشکلات شنوایی می‌شوند. برخی از آن‌ها حتی دچار ناشنوایی دائمی می‌شوند.
 
اپل قصد دارد در کنار سازمان بهداشت جهانی، استانداردهای جدیدی در حوزه‌ی شنیداری تبیین کند تا بروز چنین مسایلی به حداقل برسد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.