اپلیکیشن

اینترنت و شبکه

تلفن همراه

فناوری اطلاعات

September 13, 2019
12:46 جمعه، 22ام شهریورماه 1398
کد خبر: 103499

قابلیت Memories به گوگل فوتوز اضافه شد؛ دسته بندی و چاپ آسان عکس‌های قدیمی

 
به کمک قابلیت خاطرات یا «مِموریز» (Memories) که به استوری اینستاگرام شباهت دارد، کاربران می توانند عکس های قدیمی خود را به راحتی در گوگل فوتوز دسته بندی کرده و چاپ کنند.
 
گوگل می گوید Memories برای از بین بردن مشکل دسته بندی صدها یا هزاران عکس توسعه داده شده. از این پس اپلیکیشن گوگل فوتوز به کمک یادگیری ماشینی، عکس هایی که در بازه زمانی یکسان در طول سال های گذشته گرفته شده اند را هایلایت کرده و از آنها خاطره یا مموری می سازد. این عکس ها برای دسترسی سریع تر در بالای صفحه اپلیکیشن نمایش داده می شوند.
 
 
با ضربه زدن به سمت راست قسمت Memories، عکس های جدیدتر و با ضربه زدن به سمت چپ عکس های قدیمی تر نمایش داده می شوند. با لمس کردن منوی سه نقطه ای بالای بخش Memories تمام عکس هایی که کاربر در یک روز به خصوص گرفته ظاهر می شوند.
 
قابلیت Memories شباهت زیادی به استوری اینستاگرام و اسنپ چت دارد با این تفاوت که در Memories عکس ها فقط توسط کاربر قابل دیدن هستند.
 
گوگل برای کاربرانی که می خواهند عکس های قدیمی را تبدیل به آلبوم واقعی کنند گزینه های پرینت عکس را گسترش داده تا کاربران انتخاب های بیشتری برای چاپ عکس داشته باشند.
 
 
کیفیت چاپ عکس در فروشگاه والمارت (چپ) اندکی با فروشگاه CVS Pharmacy تفاوت دارد
 
می توان عکس ها را بدون حاشیه یا با حاشیه سفید یا مشکی در کاغذ 20 در 20 سانتی متری به قیمت 20 دلار، 28 در 35 سانتی متری به قیمت 30 دلار و 40 در 50 سانتی متری به قیمت 45 دلار سفارش داد. پس از ثبت سفارش، عکس ها 7 یا 10 روزه به دست کاربر می رسند. با پرداخت هزینه بیشتر امکان ارسال سریع تر عکس ها هم موجود است.
 
همچنین امکان پرینت کردن عکس ها در فروشگاه والمارت روی کاغذ فوجی فیلم و یا فروشگاه CVS Pharmacy روی کاغذ کداک وجود دارد. البته این فروشگاه ها عکس ها را فقط در سایز 10 در 15 سانتی متر چاپ می کنند ولی می توان سفارش را همان روز تحویل گرفت.
 
قابلیت Memories برای iOS و اندروید منتشر شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.